קמבודיה הגובלת לצד תאילנד בגבול הצפוני-מזרחי פתחה במתקפת רקטות מסוג BM-21 על מספר יעדים לאורך הגדר בשעות הבוקר המוקדמות. במקביל בתאילנד מדווחים כי נרשמו לפחות 11 הרוגים כתוצאה מכך.

חשש להסלמה: ההמלצה החדשה של משרד החוץ לישראלים בתאילנד
המתקפה מגיעה ככל הנראה בשל חיכוכים שהיו בגבול באזור חודש מאי. צבא קמבודיה וצבא תאילנד ביצעו חילופי אש שלבסוף נגמר בהרוג אחד בצד הקמבודי. מאז חודש מאי האחרון בגבול המצב היה נפיץ וכל גפרור יכול היה להדליק את האש – כפי שקרה היום.
תגובת תאילנד
בעקבות המתקפה של קמבודיה, בתאילנד סגרו את הגבול וכעת אומדים את הנזק, הפצועים וההרוגים. אחת הרקטות פגעה בתחנת דלק PTT בבאן פו, מחוז קנתרלק, מחוז סיסאקט, ופצעו סטודנטים ואזרחים רבים כך דווח בתאילנד. הרשויות בתאילנד עדכנו את ראש הממשלה ואת המלך על המתרחש בגבול – מדינות זרות הוציאו הודעה למבקריהם כגון ישראל להיזהר ולהגיע לגבול.

מתיחות בגבול: חילופי אש בין תאילנד לקמבודיה
בתגובה למתקפה של קמבודיה על תאילנד. צבא תאילנד הרים מטוסים ותוקף בשעות האחרונות מספר יעדים בתוך קמבודיה. הוא אמר: "צבא תאילנד המלכותי מגנה את הצד הקמבודי על הנחת מוקשים באזור הגבול צ'ונג אן מא, מחוז נאם יואן, מחוז אובון רצ'אטאני, מה שגרם לפציעות קשות בחיילים.
"ב-23 ביולי 2025, בסביבות השעה 16:55, התרחש אירוע בו אנשי צבא מיחידת הסיור של רגימנט חיל הרגלים ה-14 נתקלו במוקש באזור הואי בון, צ'ונג אן מא, מחוז נאם יואן, מחוז אובון רצ'אטאני, שהוא אזור פעולה לאורך הגבול בין תאילנד לקמבודיה".
לדברי הצבא התאילנדי, "התקרית גרמה לפציעתם של 5 אנשי צבא, אדם אחד נפצע קשה ברגל ימין מדרכה על מוקש, ו-4 נוספים סבלו מתחושת לחץ בחזה וטינטון מעוצמת הפיצוץ. הם מקבלים כעת טיפול דחוף בבית החולים נאם יואן.
"מחר, מפקד הצבא יגיע לאזור כדי לעקוב אחר המצב ולספק תמיכה מוסרית לפצועים. הוא גם הורה לארמיה הראשונה, הארמיה השנייה וכוחות אחרים להתכונן לפעול לפי התוכנית "צ'אקראפונג פווואנאט" כאשר תינתן הוראה".
לסיופ הודיע: "צבא תאילנד המלכותי מגנה בחריפות את המעשים הבלתי אנושיים, המפרים עקרונות הומניטריים בינלאומיים והסכמים בינלאומיים, המתרחשים בשטח ממלכת תאילנד על ידי הצד הקמבודי, וקורא לצד הקמבודי לקחת אחריות על התקרית, הנחשבת למעשה המהווה איום חמור על השלום והיציבות באזור הגבול בין שתי המדינות".
בעקבות ההתפתחויות, קמבודיה מבקשת מפקיסטן (נשיאת מועצת הביטחון הנוכחית של האו"ם) לכנס ישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם לאחר מה שנחשב למתקפה "לא פרוגרסיבית, מתוכננת מראש ומכוונת" מצד תאילנד.
