accessibility-icon
share-icon
עיתונאי הארץ | צילום: תומר נאבורג פלאש 90
עיתונאי הארץ | צילום: תומר נאבורג פלאש 90

גדעון לוי: המטרה של ישראל - לשים את העזתים במחנות ריכוז

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כח תמוז ה'תשפה (24.07.25)

62

1

like

3

dislike

העיתונאי גדעון לוי התראיין לפירס מורגן והתבטא בצורה מעוררת זעם על המלחמה בעזה • בין השאר אמר לוי כי המטרה של ישראל היא לבצע "טיהור אתני בעזה" וכן לשים את תושבי הרצועה במחנות ריכוז • "הבעיה היא החברה הישראלית, שהיא או תומכת או די פסיבית ואדישה", טען לוי


העיתונאי גדעון לוי התראיין אמש (רביעי) לפירס מורגן וסיפק שלל אמירות מקוממות אודות המלחמה בעזה. לדבריו, ישראל מבצעת טיהור שטני ברצועה במטרה לשים את התושבים העזתים במחנה ריכוז. לוי ציין שמדובר בתוכנית שכמעט כל הציבור הישראלי תומך בה.

במהלך הריאיון מורגן פנה אל לוי ואמר: "שר האוצר, אחד החברים המרכזיים בממשלה הזו, שמדברים עכשיו בגלוי על סוג של טיהור אתני, שבו כל הפלשתינים, במילותיו, יטוהרו מעזה. וזה בבירור נראה לי הופך להיות ברור יותר ויותר מה התוכנית הגדולה יותר כאן, שהיא שלמעשה כוחות ההגנה של ישראל הופכים את עזה לבלתי ראויה למגורים, פשוט על ידי פיצוץ הכל לרסיסים. זו לא צורה של הגנה עצמית לעומת מה שקרה ב-7 באוקטובר. זה טיהור אתני של אוכלוסייה מחוץ למולדתה. מה אתה אומר על זה?".

לוי השיב למורגן: "למרבה הצער, הבעיה אינה גסות רוח. למרבה הצער, הבעיה היא החברה הישראלית, שהיא או תומכת או די פסיבית ואדישה. סמוטריץ' הוא הפנים של ישראל". לוי הוסיף כי "בשלב הזה באמת הנה אני, אני נשאר ללא מילים".

"אני יכול להבין אם התעמולה הישראלית מנסה להסביר לכסות, להפיץ שקרים, לדבר על הגנה עצמית ועל הריגת חמאס. לדבר על העובדה שזה על ביטחון ישראל. אבל להיות גאים במה שאנחנו עושים, להיות גאים בטבח של 20,000 ילדים. איך בן אדם יכול להוציא לו את המילים האלה מהפה? זה לא אנושי. אני באמת מצטער. רק הנאצים דיברו ככה. אני חוזר, רק הנאצים היו גאים בהרג המוני ורצח עם".

maximize-image
images-count2+
פירס מורגן | צילום: shutterstock

מורגן טען כי ישראל ביצעה פשע מלחמה: "במשך שלושה חודשים הרעיבו את האוכלוסייה במצור. לא היה שום סוד לגבי זה. כולם ראו את זה כפי שזה היה. הם רק לאחרונה סיימו את המצור הזה. אז, הם מרעיבים את האוכלוסייה, וזה, אגב, פשע מלחמה אם עושים את זה.

"שר האוצר, אחד החברים המרכזיים בממשלה הזו, שמדברים עכשיו בגלוי על סוג של טיהור אתני שבו כל הפלסטינים, במילותיו, יטוהרו מעזה. וזה בבירור, נראה לי, הופך להיות ברור יותר ויותר מה התוכנית הגדולה יותר כאן, שהיא שלמעשה כוחות ההגנה של ישראל הופכים את עזה לבלתי ראויה למגורים, פשוט על ידי פיצוץ הכל לרסיסים.

ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה |
maximize-image
images-count2+
ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה | צילום: שאטרסטוק

"הם בעצם אומרים לפלשתינים 'ובכן, אתם לא יכולים לחזור ולחיות שם, כולכם תצטרכו לעזוב'. ואז הם עוזבים את עזה וישראל משתלטת עליה. אני חושב שזה בדיוק מה שאנשים כמו רוצים. וזו לא צורה של הגנה עצמית לעומת מה שקרה ב-7 באוקטובר. זה טיהור אתני של אוכלוסייה מחוץ למולדתה".

לאחר מכן גדעון לוי אמר: "אני משוכנע עמוקות שיש מטרה, מטרה ברורה מאוד. והמטרה היא טיהור אתני של עזה. זה שיטתי. זה מתוכנן היטב. כל השואות בהיסטוריה התחילו עם העברת אוכלוסיות וריכוזן במחנה ריכוז אחד. ישראל עושה את זה.

maximize-image
images-count2+
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"שנית, ישראל הורסת את רצועת עזה באופן שיטתי. זה כבר לא בניין כאן, מטה שם, בית ספר כאן, מקלט שם. לא, זה הרס שיטתי עם חברות ענק שעושות את זה בשביל הרבה כסף. הרס עזה, שיהפוך אותה לבלתי ראויה למגורים. אנחנו רוצים שעזה תהפוך לבלתי ראויה למגורים בכדי שהפלשתינים יעזבו את עזה".

לוי סיכם: "תפסיקו לחשוב שאין מטרה. המטרה ברורה כשמש עכשיו. אני לא יודע אם זה יושג אבל זה ברור כשמש. זה הצבא, זו הממשלה, זה חלק גדול מדעת הקהל הישראלית להרוס את עזה להפוך אותה לבלתי ראויה למגורים.

"לדחוף אותם לחלק הדרומי של רצועת עזה, כדי לשים אותם במחנות ריכוז, שבהם הם יתגעגעו לימים שהם גוועו ברעב במואסי ובמקומות אחרים, כי החיים שם יהיו הרבה יותר גיהנום. ואז לפי התוכנית, והם אמרו את זה, מי שירצה לעזוב יוכל לעזוב למדינות אחרות. אז אנחנו צופים בזמן שאנחנו מדברים עכשיו על תוכנית נוראית, תוכנית שטנית של טיהור אתני של עזה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News