כוחותינו לכדו היום (רביעי) את המחבל החשוד בהנחת המטענים בבת ים לפני מספר חודשים. זאת, לאחר שאמש כוחותינו פעלו במרחב שכם. במהלך הפעילות המחבל נמלט מבית החולים בעיר. לאחר מצוד של מספר שעות, לוחמי השב"כ עצרו אותו בהצלחה.
אמש, לוחמי דובדבן ניסו לעצור את המחבל במהלך פעילות ממוקדת בעיר שכם. המחבל נפצע בפניו ואושפז בבית החולים בעיר. דיווחים ערבים הצביעו על כך שכוחות גדולים כיתרו את מבנה בית החולים אולם הוא הצליח להימלט.
قوة خاصة من جيش الاحتلال الاسرائيلي تحاصر المستشفى العربي التخصصي في حي رفيديا في نابلس بالضفة الغربية pic.twitter.com/qoB937htYt
— الحرب العالمية الثالثة (@WWIIIAR) July 22, 2025
כזכור, בחודש פברואר, שלושה אוטובוסים התפוצצו בבת ים. דקות לפני פיצוץ המטענים בבת ים, נוסעת התריעה לנהג על חפץ חשוד. בעקבות כך הנהג פינה את כלל הנוסעים ודקות לאחר מכן המטען התפוצץ מבלי שיהיו נפגעים כלל.
לפני מספר חודשים, כתב אישום הוגש נגד אחיו של המחבל שהטמין את המטענים באוטובוסים בגוש דן. אחיו של המחבל סייע לו להסתתר לאחר הפיגוע, וכן בהכנת המטענים שהתפוצצו. מכתב האישום עולה כי "הנאשם ניתק את המכסה של אחד השעונים ואת הכבלים שהיו מחוברים למנורה שבתוכו. לאחר מכן חיבר הנאשם את הכבלים למכשיר שמפעיל את השעון המעורר (של המטען)…".

בנוסף לכך צוין כי "בתחילת חודש פברואר 2025 רכש הנאשם כ-100 מסמרים ושתי קופסאות מסמרי אקדח…וזאת לצורך הכנסתם למטען להגברת עוצמת פגיעתו".
כמו כן, נעצרו על ידי השב"כ חשודים נוספים תושבי שכם, שהיו חלק ממערך התכנון והביצוע של הפיגוע, כאשר חלקם היו מעורבים גם בהכנת המטענים ובסיוע למחבל להימלט מכוחות הביטחון בשטחים. לכל אחד מהם היה תפקיד מוגדר.
