פרסמנו בחדשות 14: כחודשיים לאחר שהחל המבצע הצבאי ברצועת עזה, הוא עתיד להסתיים בשבוע הקרוב כפי שפרסמנו לראשונה, וכעת הדרג המדיני נדרש להכריע האם להרחיב אותו, ולהחזיר כוחות שיצאו מהרצועה פנימה ולהעמיק את השליטה בשטח, או לצאת למבצע חדש במידה שלא תיחתם עסקה, שמטרתו תהיה הפעם הכרעת עזה ואף ייתכן כיבוש מלא של הרצועה.
בכיר במערכת הביטחון ציין כי אנחנו "קרובים מאוד להשגת כל יעדי מרכבות גדעון". אותו בכיר אמר כי בפועל כוחותינו נמצאים ב-65% אחוזים משטח הרצועה, ושולטים על עוד כ-10%, ובמידה שתתקבל החלטה ניתן להגיע להישגים משמעותיים יותר תוך שבועות ספורים, לרבות שליטה צבאית מלאה ברצועה.

שר הביטחון ישראל כ"ץ שיגר היום איום מפורש לארגון הטרור חמאס וכתב בחשבון ה-X שלו כי אם החטופים לא ישוחררו בקרוב, שערי הגיהנום ייפתחו על עזה, דבריו של כ"ץ מתכתבים עם איומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטרם נכנס לתפקידו, שהוביל לבסוף את ארגון הטרור להסכים לעסקה לשחרור חטופים.
אם המגעים לעסקה לא יתקדמו, אין ברירה אחרת מאשר או לכבוש את כל הרצועה או לפחות 90% ממנה. צה"ל בהחלט מסוגל לעשות זאת, ואפילו תוך זמן קצר. בשלב זה, כוחותינו לא באמת עם חמש אוגדות בפנים, אלא עם הרבה פחות. ברגע שצה"ל יחזיר את הסד"כ שיצא החוצה, ישראל תוכל לבצע את זה תוך זמן קצר מאוד.
