קרן הסיוע ההומניטרית בעזה פרסמה היום (רביעי) את הנתונים על כמות המזון שנכנסה לרצועה במהלך היממה האחרונה שמצביעים על תמונות מטרידה במיוחד: ישראל מאפשרת בחסות הסיוע ההומניטרי ליותר מזון להיכנס לרצועה כיום, מאשר מה שנכנס טרם תחילת המלחמה.
בסך הכל, הועברו היום לרצועת עזה 41 משאיות עם קופסאות, 4 משאיות עם תפוחי אדמה ו-6 משאיות בצל, כאשר 9 משאיות סיוע, בנוסף למשאית אחת עם תפוחי אדמה ו-2 משאיות עם בצל, נכנסו לאזור חלוקה אחד בדרום הרצועה.

לאזור חלוקה שני נכנסו 25 משאיות סיוע, בנוסף למשאית אחת עם תפוחי אדמה -4 משאיות עם בצל. ואילו לאזור חלוקה נוסף, 7 משאיות סיוע, בנוסף ל-2 משאיות עם תפוחי אדמה.
כתבנו המדיני תמיר מורג ציין כי על המספר הזה יש להוסיף כ-30 משאיות שנכנסות מדי יום לצפון הרצועה. מחיבור הנתונים עולה כי כיום, נכנסת לרצועה כמות מזון גדולה יותר ממה שנכנס טרם המלחמה, כאשר לפני השבעה באוקטובר נכנסו 73 משאיות בממוצע מדי יום.
