הפגנות של הפלג הירושלמי נגד הגיוס לצה"ל התפשטו היום (רביעי) למספר מוקדים ברחבי הארץ וגרמו לעומסי תנועה וחסימות בצירים מרכזיים. שלושה בחורים נעצרו בדרום הארץ בגין חסימת כבישים והפרות סדר, כשבמקביל מתקיימות הפגנות גם בכניסה לירושלים ובאזור בני ברק.
במוקד ההפגנות: כביש 4, שנסגר לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון, הזרמת התנועה הועברה לכביש 471. גם ממחלף אם המושבות לכיוון דרום הופנתה התנועה לפתח תקווה. צומת ז'בוטינסקי-גהה נחסם אף הוא.
כוחות משטרה ממשיכים בפינוי המפגינים, כשהם מתמודדים עם קריאות "נאצים" ו"מחבלים" מצד חלק מהם. קצין משטרה הכריז על ההפגנות כבלתי חוקיות, והכוחות פועלים להכוונת תנועה ולחילוץ רכבים שנתקעו בצירים החסומים.
בדרום, שלושה צעירים נעצרו במחאה שנערכה בצומת פלוגות ובכביש 3533 סמוך לצומת קוממיות. מהמשטרה נמסר כי מדובר בניסיון לחסימת תנועה תוך סיכון המפגינים ומשתמשי הדרך. גם בצומת שילת, סמוך למודיעין, התקיימו הפרות סדר, והמשטרה מזרימה את התנועה לדרכים חלופיות.
בירושלים, מפגינים חסמו את הכניסה והיציאה מהעיר, דבר שיצר עומסי תנועה כבדים. המשטרה פועלת כעת להשבת הסדר ולהכוונת תנועה. בקווי הנייעס של הפלג הירושלמי מופצת קריאה להגיע למוקד ההפגנה המרכזי בעיר – תחת גשר המיתרים, עם הסעות מרחבי הארץ בשעה 16:45.
במקביל, הופצו הנחיות למפגינים: להגיע עם מצלמות מתעדות, להביא מים ובגדים ישנים, ולהכין שלטים עם מסרים כגון "לא מפחדים מבג"ץ, מפחדים מפשרות" ו"לא מוותרים על אף נשמה".
מנהיג הפלג, הרב עזריאל אויערבאך, פרסם הודעה רשמית בה כתב כי "זו שעת השמד כפשוטו, עומדים לעקור הכל", והדגיש כי "חובה לעמוד על נפשנו לביטול הגזירה הנוראה – גזירת הגיוס".
במשטרת ישראל הדגישו כי זכות המחאה נשמרת כל עוד היא נעשית כחוק, אך הבהירו כי לא תתאפשר פגיעה בסדר הציבורי או בחופש התנועה. הציבור נקרא להתעדכן בדיווחים שוטפים ולהימנע מהגעה לאזורים שבהם מתקיימות ההפגנות.
