accessibility-icon
share-icon
צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אחרי שנתיים בתפקיד: מנכ"ל רכבת ישראל הודיע על התפטרותו

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כז תמוז ה'תשפה (23.07.25)

1

8

like

2

dislike

משה (שיקו) זנה הודיע על התפטרותו במהלך ישיבת הדירקטוריון של רכבת ישראל • במשרד התחבורה ביקשו פעלו להשאירו, ללא הצלחה • זנה סיכם את כהונתו בציון הישגים תפעוליים וניהוליים, והודה לבכירי המשרד


מנכ"ל רכבת ישראל, משה (שיקו) זנה, הודיע היום (רביעי) על התפטרותו מתפקידו, במהלך ישיבת דירקטוריון החברה. ההחלטה מגיעה על רקע עימותים מול ועד עובדי הרכבת, לצד מתחים ממושכים עם משרדי הממשלה – ובפרט עם משרד האוצר.

זנה נכנס לתפקידו בסוף 2023, זמן קצר לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", במקומו של המנכ"ל הקודם שתפקידו לא הוארך. בישיבת הדירקטוריון הציג זנה את הישגיו, ביניהם הפעלה רציפה של מערך הרכבות גם בעת חירום, מינוי של 50 מנהלים בכירים, יישום רפורמה מבנית וסגירת חברות בת, שיפור ממשקים עם גופים חיצוניים והרחבת רכבות נוסעים.

במכתב ההתפטרות, שהועבר לידי "כלכליסט", הודה זנה לבכירי משרד התחבורה וליו"ר הדירקטוריון משה שמעוני, אך נמנע מלהזכיר את משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות. "אני מסיים את תפקידי בתחושת גאווה מקצועית, אישית ולאומית על שניתנה לי הזכות לעמוד בראש אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במדינת ישראל", כתב.

זנה הגיע לרכבת ישראל לאחר שכיהן כמנכ"ל נמל אשדוד, ולפני כן מילא שורת תפקידי פיקוד בכירים בחיל הים – האחרון שבהם כראש מספן הציוד.

עקבו אחרינו גם ב-Google News