בית הקפה הפופולרי "נועמ'לה" ברחוב בן יהודה בתל אביב, המוכר כמקום מפגש של סלבריטאים, נסגר השבוע זמנית למשך 30 יום בעקבות צו סגירה מנהלי שהוצא על ידי מפקד מחוז תל אביב, ניצב חיים סרגרוף.
הסיבה לסגירת בית הקפה הינה חשד להעסקת שני שוהים בלתי חוקיים, ערבים תושבי חברון, בניגוד לחוק. במסגרת פעילות אכיפה ממוקדת של משטרת מחוז תל אביב כנגד העסקה, הסעה והלנה של שוהים בלתי חוקיים, ביצעו שוטרי יחידת הסדר הציבורי של תחנת לב תל אביב ביקורת יזומה בבית הקפה.

השוטרים, שהגיעו מצוידים בצו חיפוש מבית משפט השלום בתל אביב, איתרו במקום שני ערבים בשנות ה-20 לחייהם, ששהו ועבדו במקום ללא אישורי שהייה כחוק. השניים נעצרו במקום, ובעלי העסק זומנו לחקירה באזהרה בתחנת המשטרה.
המשטרה מדגישה כי פעילות זו היא חלק ממאמציה המתמשכים להגן על ביטחון הציבור, במיוחד לאור החשש כי העסקת שוהים בלתי חוקיים עלולה להוות סיכון ביטחוני ופלילי. במהלך החיפוש, שוטרי יחידת הרישוי במרחב ירקון פעלו במהירות להוצאת צו הסגירה, שהופעל החל מאמש ויישאר בתוקף עד ה-20 באוגוסט.
מפקד מחוז תל אביב, ניצב סרגרוף, חתם על הצו כחלק ממדיניות אכיפה מחמירה נגד עסקים המפרים את החוק. החקירה בעניין ממשיכה.
