accessibility-icon
share-icon
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

60,000 כדורים נגנבו מבסיס צאלים בדרום

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כז תמוז ה'תשפה (23.07.25)

54

1

like

12

dislike

פרסום ראשון: שישים אלף כדורים נגנבו אתמול מבסיס צאלים בנגב, בהמשך לתופעת גניבות האמל"ח באזור • ההערכה היא כי תושבי הפזורה הבדואית אחראים לאירוע, כפי שקרה במקרים רבים בעבר • מערכת הביטחון מתמודדת תדיר עם גניבות מסוג זה


גניבות האמל"ח בנגב: 60,000 כדורים נגנבו אתמול (שלישי) מבסיס צאלים בדרום. הערכה אפשרית היא שכמו במקרים רבים בעבר – גם הפעם מדובר בתושבי הפזורה הבדואית החיים באזור.

מדובר בתופעה נפוצה מאוד, שבמערכת הביטחון מתמודדים איתה באופן תדיר. כך למשל, רק באפריל האחרון דיווחנו כי על פי ההערכות המשטרה, למעלה מ-120,000 אמצעי לחימה, בהם נשקים ארוכים וכבדים, מוחזקים באופן לא חוקי בפזורה הבדואית בנגב.

maximize-image
הפזורה הבדואית בנגב | יניב נדב, פלאש 90

לשם השוואה, לפני השבעה באוקטובר, הערכות הצביעו על כ-70,000 אמצעי לחימה וכלי נשק שהוחזקו בפזורה הבדואית בנגב. במהלך המלחמה המספר כמעט והכפיל את עצמו.

הנתונים נחשפים: מעל מאה אלף אמל"ח בלתי חוקיים נמצאים בפזורה

הנתונים נחשפים: מעל מאה אלף אמל"ח בלתי חוקיים נמצאים בפזורה

15
24.04.25|אריאל עידן

"צה"ל הפקיר את הבסיסים ואת שטחי הכינוס והעבריינים הבדואים חוגגים וגונבים משם אמצעי לחימה רבים", אומר לנו גורם בכיר במחוז הדרומי של המשטרה והוסיף: "חלק מהנשקים נגנבו מבסיסי צה״ל, חלקם אותרו בשטחי לחימה ויש גם נשקים ששייכים למחבלי חמאס".

תגובת דובר צה"ל: בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. מטבע הדברים לא ניתן לפרט על חקירה שמתנהלת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News