גניבות האמל"ח בנגב: 60,000 כדורים נגנבו אתמול (שלישי) מבסיס צאלים בדרום. הערכה אפשרית היא שכמו במקרים רבים בעבר – גם הפעם מדובר בתושבי הפזורה הבדואית החיים באזור.
מדובר בתופעה נפוצה מאוד, שבמערכת הביטחון מתמודדים איתה באופן תדיר. כך למשל, רק באפריל האחרון דיווחנו כי על פי ההערכות המשטרה, למעלה מ-120,000 אמצעי לחימה, בהם נשקים ארוכים וכבדים, מוחזקים באופן לא חוקי בפזורה הבדואית בנגב.

לשם השוואה, לפני השבעה באוקטובר, הערכות הצביעו על כ-70,000 אמצעי לחימה וכלי נשק שהוחזקו בפזורה הבדואית בנגב. במהלך המלחמה המספר כמעט והכפיל את עצמו.

הנתונים נחשפים: מעל מאה אלף אמל"ח בלתי חוקיים נמצאים בפזורה
"צה"ל הפקיר את הבסיסים ואת שטחי הכינוס והעבריינים הבדואים חוגגים וגונבים משם אמצעי לחימה רבים", אומר לנו גורם בכיר במחוז הדרומי של המשטרה והוסיף: "חלק מהנשקים נגנבו מבסיסי צה״ל, חלקם אותרו בשטחי לחימה ויש גם נשקים ששייכים למחבלי חמאס".
תגובת דובר צה"ל: בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. מטבע הדברים לא ניתן לפרט על חקירה שמתנהלת.
