סא"ל (מיל') איתמר איתם תיאר היום (רביעי) את תמונת המצב בשטח מנקודת מבטם של הלוחמים, והדגיש כי הכוחות נשארים ממוקדי משימה: "ברור שהזמן שחולף מייצר עייפות ולחצים. אבל אני חושב שהאנשים בקצה עסוקים בפעילות, עסוקים בעבודה, ויש הרבה פעילות. מי שנמצא בשטח כל הזמן נמצא בעבודה, ועושים המון דברים".
לדבריו, בשלב הנוכחי של המלחמה, יש צורך בחשיבה אסטרטגית מחודשת: "אני חושב שבמצב שהגענו אליו היום, הבעיה היא מורכבת. יכול מאוד להיות שאנחנו בשלב שצריך לעבור אסטרטגית, זאת אומרת למחשבות על כיתור ומצור, ולאו דווקא עכשיו להעמיק עוד ועוד".

כאשר נשאל כיצד חזון המצור מתיישב עם הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה, השיב איתם: "יש לנו היום שליטה בכל מעברי הגבול, ובכל העוטף בעצם של עזה, וגם בחלק גדול מהשטח". הוא פירט כי צה"ל שולט כיום ב-60% עד 65% משטח הרצועה וצמצם את נוכחות חמאס "לשני כיסים גדולים: לעיר עזה, ולאזור מחנות המרכז".
השלמת המהלך, על פי איתם, היא המפתח להכרעה: "ככל שאנחנו נשלים את הכיתור, ואולי גם את ביתור שני המרחבים האלה, ונשלוט על הכנסת הסיוע ההומניטרי, באופן כזה שלא ייכנס אמל"ח ולא יהיה אפשר לחדש את היצירה של אמל"ח לאורך זמן, אנחנו נוכל למוטט את חמאס".

לבסוף, התייחס איתם לאפשרות של הפוגה במסגרת עסקה, אך הדגיש כי אין בכך כדי לשנות את מטרות המלחמה. "סיום הלחימה, וזו הנקודה המרכזית", חתם את דבריו. "ופה אני מחזק את ידי ראש הממשלה. מטרות המלחמה הן ברורות: חמאס לא יכול להישאר גורם שלטוני בעזה, וזה בסופו של דבר יתבצע על ידי מצור אפקטיבי".
