המשלחת הישראלית נמצאת בימים אלה בקטאר וממתינה לתשובת חמאס בנוגע לעסקה המתגבשת למען שחרור החטופים. בראיון לתוכנית "ישראל הבוקר" בהנחיית המגישה טל מאיר אמר הבוקר (רביעי) כתבנו המדיני תמיר מורג כי למרות הקשיים במו"מ – בישראל מעריכים שתחתם עסקה בקרוב, אולי אפילו עוד השבוע.
כתבנו הדגיש כי בחמאס ממשיכים לגרור רגליים, ולהתעקש על דרישתם ארגון הטרור לסיום המלחמה. לדבריו, דרישה זו לא תיענה. רה"מ נתניהו כתב אתמול לחברי 'פורום הגבורה' כי מטרות המלחמה לא השתנו ולא ישתנו – מיטוט שלטון חמאס, השבת כל חטופינו וסיכול האיום מרצועת עזה.
עסקה השבוע
למרות הכל, גורמים בישראל העריכו אתמול כי ייתכן שהתשובה מחמאס תגיע ביממה הקרובה, מאחר שיש לחץ אדיר של המתווכות על ארגון הטרור הרצחני, אך בכל זאת נכון לעכשיו זה עדיין לא קורה.

"חמאס כנראה רואה את הקמפיין הדיפלומטי, המוצלח והאפקטיבי, שמתנהל נגד ישראל – ומרגיש שיש כאן אולי איזושהי הזדמנות לנקודת שבר ישראלית, ולכן הוא ממשיך לגרור רגליים ולהתעקש על דרישתו לסיום המלחמה", שיער מורג והוסיף כי אף על פי כן, למרות כל הקשיים האלה, ההערכה בישראל היא שעסקת חטופים תיחתם עם חמאס בזמן הקרוב, אולי אפילו עוד השבוע.

גורם ביטחוני בכיר ל-14: "עסקה תחזיר את שליטת חמאס לרצועה"
הקמפיין השקרי המשותף של חמאס והאו"ם
במקביך למגעים לעסקה, בחמאס ובאו"ם מקדמים קמפיין אגרסיבי, משותף ומתוזמר, בנושא ה"פייק רעב" ברצועת עזה. מטרת הקמפיין היא כפולה: לכפות את סיום המלחמה על ישראל, לפרק את מנגנון הסיוע ההומניטרי (קרן הסיוע GHF) שפועל במנגנון עוקף חמאס.

הם רוצים להחזיר את הבלעדיות בנושא הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה לידיים של האו"ם, כך שכמעט כל הסיוע יגיע למעשה לחמאס. "צריך לומר ביושר, שהקמפיין מצליח. אתמול שרת החוץ של האיחוד האירופי קאיה קאלאס מאיימת במרומז על ישראל בהטלת סנקציות או בניתוק היחסים".
הפוסט של קאיה קאלאס ב-X: "כל האפשרויות נותרות על השולחן אם ישראל לא תקיים את התחייבויותיה"
The killing of civilians seeking aid in Gaza is indefensible.
I spoke again with @gideonsaar to recall our understanding on aid flow and made clear that IDF must stop killing people at distribution points.
All options remain on the table if Israel doesn’t deliver on its pledges
— Kaja Kallas (@kajakallas) July 22, 2025
האו"ם מונע הכנסת סיוע לרצועת עזה
מאחורי הקלעים בירושלים ובקרן הסיוע הישראלית-אמריקאית, שמספקת את הסיוע לדרום הרצועה, יש זעם עצום על האו"ם ועל ההתנהלות שלו. תחולה של יותר מ-600 משאיות סיוע ממתינות להיכנס לרצועה – אך ממתינות ולא נכנסות בגלל האו"ם.

גורם שמעורב באספקת הסיוע אמר לחדשות 14: "אין גבול לציניות של הארגון הזה". צריך לומר זאת בצורה ברורה – האו"ם גורם להרעבה של אוכלוסיית עזה, ובמקביל מנהל קמפיין עולמי בנושא ההרעבה. אנשי האו"ם מסרבים להכניס לרצועה כמויות עצומות של מזון שנבדקו ואושרו ע"י ישראל, והכל בגלל המאבק הפוליטי שהם מנהלים נגד קרן הסיוע GHF.
