חבר הכנסת חנוך מליביצקי, המתמודד על תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון התארח הערב (שלישי) בתוכנית "הפטריוטים", והתייחס להצבעה על יו"ר ועדת החוץ והביטחון שאמורה להתקיים מחר, לחוק הגיוס ומדוע יולי אדלשטיין צריך לדעתו להיות מודח על מנת לקדם את החוק.
בפתח דבריו, מליביצקי השיב למגיש ינון מגל כי הבין שההצבעה בסיעת הליכוד על יו"ר ועדת החוץ והביטחון תהיה גלויה ולא חשאית, וכי הבין שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין שההצבעה תתנהל באופן הזה.

"תמוה בעיניי כל האירוע הזה, שברגע שמאוד ברור, שהרי כל הסיפור הזה של הצבעה חשאית זה כדי לנסות ולנטרל את השפעת ראש הממשלה, ומי שחושב שהוא יכול להיות מועמד לוועדת חוץ וביטחון, ובו זמנית לנטרל את רצון ראש הממשלה, כנראה לא נמצא במקום הנכון", אמר מליביצקי.
לדבריו, הוא ורה"מ מיושרים לגמרי בנושא חוק הגיוס: "לי ברור לחלוטין שתפקידי להיות הזרוע הארוכה של ראש הממשלה בביצוע המדיניות של החוק הזה. ויש פה באמת הזדמנות היסטורית, ויש פה שעת רצון של הציבור החרדי, שלא הייתה אף פעם, שמוכנים להתגייס, ומוכנים להתגייס באלפים, וצריך לבוא ולקחת את זה.
"לצערי הרב, וזו הסיבה שהצגתי את המועמדות שלי, האמון עם אדלשטיין נשבר, הוא לא בר-תיקון. ולכן, אם אנחנו רוצים חוק, צריך מישהו חדש שיבוא ויבנה ויש לו יחסי אמון עם החרדים, שיודע להוביל מהלכים, שיודע לעמוד בלחצים המטורפים. מרגע שהגשתי את המועמדות שלי, זה יומיים הזויים לגמרי".

מליבצקי טען ששורש הבעיה עם אדלשטיין הייתה הדרישה להחתמה ביומטרית בישיבות, דבר שסימל על כך שאין אמון במספרי התלמידים שראשי הישיבות טענו שלומדים באופן קבוע במוסד. "אתה בא ואתה בהחוק אומר, אני לא מאמין לך, אתה שקרן", אמר הח"כ.
"צריך להבין, המספרים קבועים ומוחלטים, אין מחלוקת לגבי המספרים. גם בשנים, גם בדרך שזה יעשו, זה למעלה מ-10,000 לוחמים תוך שנתיים, זה 8,000 לוחמים חדשים מדי שנה תוך ארבע שנים. זה דברים דרמטיים שלא היו אף פעם. בואו ניתן לזה הזדמנות", הדגיש מליבצקי וטען שהוא מאמין לחרדים ובחורים יתגייסו מקרבם.
