סיעת "ישראל ביתנו" מסרה לכתבנו בכנסת אברהם חסון על כוונתה להצביע מחר (רביעי) בעד הצעות הסיכום של חברי הכנסת רוטמן, הר מלך ואילוז בדיון שיעסוק בהחלת הריבונות הישראלית ביו"ש ובקעת הירדן. יצוין כי לא מדובר בהצעת חוק אלא בהצעה הצהרתית, כאשר גם במידה שתעבור – לא תהיינה לה השלכות קונקרטיות בשטח.
הצפי הוא שההצעה תעלה לדיון ותעבור, שכן לקואליציה 50 אצבעות מובנות, בנוסף לסיעת ישראל ביתנו המונה 6 חברי כנסת. גם סיעת ש"ס, לה 11 חברי כנסת, צפויה ככל הנראה לתמוך במהלך. יהדות התורה שפרשה מהקואליציה סירבה להשיב האם תתמוך בהצעה, אך בכל מקרה הסיכוי שתצביע נגדה נמוך מאוד.

בכנס הריבונות שנערך אתמול בכנסת אמר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי "ללא יהודה ושומרון אין ירושלים בטוחה ואין מרכז יציב למדינת ישראל". לדבריו, "הריבונות היא קיר הברזל של ימינו".
עוד אמר כי "כפי שמדינת ישראל החילה ריבונות על רמת הגולן ב-1981, לקול מחאות פוליטיקאים ומשפטנים מסוימים בארץ ובעולם, מדינת ישראל תחיל בע"ה ריבונות על יהודה ושומרון. עד אז, נמשיך להעמיק את אחיזתנו בארץ ישראל, נמשיך לבנות, לפתח, ולחזק את האחיזה הישראלית ביהודה בשומרון".
שר המשפטים יריב לוין שהשתתף גם הוא בכנס אמר כי "אנחנו נמצאים היום שוב בהזדמנות היסטורית שאסור לנו להחמיץ. להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, ריבונות על כל היישובים, על כל השטח שמגיע לנו. ריבונות שתבטיח שמעתה והלאה לא יהיה שום הבדל בין יצהר לרמת השרון, בין דרום הר חברון לתל אביב, ומדינת ישראל תהיה מדינה אחת עם ריבונות מלאה. הדבר הזה חייב לקרות וחייב להיות בסדר היום".
