בזמן שהדרג המדיני בוחן את מתווה העסקה לשחרור חטופים, גורם ביטחוני בכיר מזהיר בשיחה בלעדית כפי שפורסם היום (שלישי) בחדשות 14 מפני ההשלכות של המהלך. הוא מתריע מפני מחיר כבד של עסקה עם ארגון הטרור הרצחני.
לדבריו, "אם תיחתם עסקה עם חמאס, הוא יחזור לשלוט ברצועת עזה בכל האזורים שצה"ל ייסוג מהם, כוחות השיטור שלו ישובו לרחובות, והוא יפעל לשקם את המוסדות המדיניים שלו. חמאס ינצל את הזמן להתארגנות והתעצמות מחודשת בדיוק כפי שעשה אחרי העסקה הקודמת, לרבות הטמנת מטענים ומלכוד מבנים".

לבינתיים המשא ומתן בין ישראל לחמאס ממשיך להתקיים בדוחה כבר למעלה משבוע כשארגון הטרור הרצחני ממשיך להערים קשיים. משלחת המשא ומתן הישראלית שוהה בדוחה למעלה משבועיים ברציפות ועדיין לא הושגה עסקה.
גורמים בישראל אמרו הערב כי "יש לחץ אדיר של המתווכות על חמאס. אנחנו מעריכים כי נקבל תשובה בקרוב מאוד, אולי אפילו ביממה הקרובה".
