פרסום ראשון: מהלך היסטורי בצפון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אישר וחתם היום (שלישי) על צירופן של נהריה והמושב אחיהוד לרשימת היישובים הזכאים לנשק כחלק מהרפורמה אותה הוא מוביל במשרדו.
המהלך יאפשר לעשרות אלפי תושבים נוספים בצפון להוציא רישיון נשק, זאת לאור חשש התושבים ובקשתם להצטרף למעגל בעיקר לאחר אירועי ה-7 באוקטובר. כזכור, מאז תחילת רפורמת הנשק, הונפקו כבר למעלה מ-215,000 רישיונות נשק חדשים.
המהלך בנהריה ואחיהוד מצטרף לשורת ערים נוספות שכבר הוכרו כיישובים זכאים לנשק, במסגרת הרפורמה – ובהן: אשקלון, חצור הגלילית, טבריה, בית שאן, שדרות, אופקים, נתיבות, אלעד, שכונות נרחבות בראש העין, בירושלים, במודיעין ועוד.

"זו בשורה חשובה לתושבי נהריה. רפורמת הנשק שאני מוביל כבר הוכיחה את עצמה ומצילה חיים בשטח. היא נועדה לאפשר לאזרחים להגן על עצמם, על משפחתם ועל הקהילה שלהם", אמר השר לביטחון לאומי, "נמשיך להרחיב את הרפורמה, לחזק את כיתות הכוננות, ולהציב את ביטחון התושבים בראש סדר העדיפויות. אני מברך ומחזק את ראש עיריית נהריה רונן מרלי על שיתוף הפעולה. אני יודע כמה חשוב לו חיזוק הביטחון של העיר – והיום זה צעד נוסף לחיזוק הביטחון לתושבי נהריה היקרים".
"אני שמח על כך שהשר בן גביר נענה לבקשתי ומודה לו על נכונותו לסייע לעיר בנושא חשוב זה ובכלל", הוסיף ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, "מדובר במהלך חשוב מאוד שיסייע להגברת הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי העיר נהריה והאזור כולו".
