חברי כנסת, שרים ופעילים, התייצבו הבוקר ׁ(שני) בכנסת בדרישה ברורה: "ריבונות עכשיו". באולם אחד התכנסו פוליטיקאים מהקואליציה, פעילי שטח מיהודה ושומרון, וגם שגריר ארצות הברית לשעבר בישראל, דויד פרידמן. המסר היה חד משמעי: מימוש חלון ההזדמנויות להחלת ריבונות ביו"ש.
השתתפותו של שגריר ארצות הברית לשעבר דויד פרידמן עוררה עניין מיוחד. פרידמן, שהיה מזוהה עם ממשל טראמפ ועם רעיון הריבונות כחלק מתוכנית המאה, הצטרף לדוברים בקריאה לפעולה.

נאומו של פרידמן מצטרף לכינוס מיוחד שקיימו עשרות מחוקקים מ-20 מדינות בארה"ב, כחלק ממהלך גדול שאותו מקדם יוסי דגן ראש מועצת שומרון, שם הכריזו: "תומכים בריבונות ביו"ש – נפעל יחד לתמיכת חברי הקונגרס ממדינותינו והממשל בוושינגטון".
במהלך הכנס, עלו בזה אחר זה חברי כנסת ושרים וקראו להחלת הריבונות ביו"ש. הצורך הביטחוני להחלת ריבונות ביהודה ושומרון התחדד לכולנו לאחר שבעה באוקטובר, והוא נערך בהמשך למכתב של שרי הליכוד שנשלח לראש הממשלה ערב נסיעתו האחרונה לוושינגטון ובו הם דרשו ממנו להחיל עכשיו ריבונות בּיהודה ושומרון.

אולם, למרות הכל, עולה השאלה: אם באמת יש תמיכה רחבה כל כך במהלך, מה מונע מהממשלה לקדם אותו בפועל? אז הבטחות יש בשפע, כעת נדרש מממשלת הימין להחליט החלטה אמיצה על ריבונות עכשיו.
