במהלך כנס הריבונות שנערך היום (שני) בכנסת, נאם שר התפוצות עמיחי שיקלי, ובחר להקדיש את דברים לאנשי החוות ביהודה ושומרון, כשלדבריו: "מי שמשנה בימים אלה את המציאות ביו"ש זה הם".
בראשית דבריו התייחס שיקלי לגירוש מגוש קטיף, שהתרחש בימים אלו לפני 20 שנה. לדבריו, "אנחנו מציינים בימים אלו את ימי בין המצרים ושלושת השבועות, וגם 20 שנים לחורבן גוש קטיף. חורבן שהביא במישרין לחורבן העוטף. אפשר לסכם את האירוע הזה במשפט אחד: אנחנו בגדנו בעם ישראל, וארץ ישראל לא סלחה. זה תמצית האירוע. חשבנו שבעזרת עזיבת היישובים האלה נוכל לקנות שקט וקצרנו סופה".

בהמשך דבריו עבר שר התפוצות להתייחס לסוגיית החוות "אני רוצה לייחד את המשפטים שלי למפעל החוות. כנסים זה חשוב, אבל מי שמשנה בימים אלה את המציאות ביהודה ושומרון זה בראש ובראשונה אנשי החוות. אנשי החוות נמצאים בחוד החנית, לא רק ביו"ש אלא גם בעזה. אנחנו רואים את הקורבנות הרבים שנופלים מצד אנשי החוות, אם זה דוד ליבי שנפל בעזה, ואם זה אברהם מיצהר. האנשים האלה הם חוד החנית".
"כדי להבין איך הפך הנגב לחלק ממדינת ישראל, בל נשכח את 11 הנקודות בנגב – נבטים, נירים, אורים. אותם 11 נקודות הם אלו שסללו את ההכרה בנגב כחלק ממדינת ישראל. אותו דבר נכון צריך לעשות גם ביהודה ושומרון. במלאכי השלום, בעדי עד, מצפה זיו או חוות יאיר. החוות האלה הם סוללים את הדרך לריבונות, כי בלי אחיזה בשטח אף אחד לא יכיר בריבונות שלנו ביהודה ושומרון", הוסיף השר שקילי.

בסיום דביו פרט השר על המחויבות של הממשלה לחוות ועל הצעדים בה נקטו עד כה. "הממשלה פועלת חזק בנושא הזה. צריך לציין את החלטת השר דיכטר להעניק מענקי מרעה למגדלי צאן ובקר, והכרכה ב-22 יישובים חדשים ביו"ש. אני מקווה שהמעשים בטח, והגיבוי שהן מקבלים מהממשלה, יביאו גם להחלטות מדיניות. הבזנטים בהתחלה וההכרזות אחר כך", דברי השר שיקלי.
כאמור, הדברים נאמרו בכנס שקיימו שרים וחברי כנסת מהליכוד יחד עם תנועת הריבונות ותנועת Israel is Foreve. בכנס לקחו חלק שרים וחברי כנסת מהמפלגה שקראו לנצל את החלון המדיני שנפתח על מנת להחיל ריבונות על כל אזור יהודה ושומרון.
