לאחר ש-20 מדינות קראו היום (שני) לישראל להפסיק לאלתר את האש בעזה, שגריר ארה"ב בישראל, מייק האקבי, התייחס לנושא והגן על ישראל. בחשבון ה-X שלו כתב: "גועל נפש! 25 מדינות מפעילות לחץ על ישראל במקום על פראי חמאס! עזה סובלת מסיבה אחת: חמאס דוחה כל הצעה. להאשים את ישראל – זה לא רציונלי".
Disgusting! 25 nations put pressure on @Israel instead of savages of Hamas! Gaza suffers for 1 reason: Hamas rejects EVERY proposal. Blaming Israel is irrational.
Israel rejects 25 nation statement calling for end to Gaza war https://t.co/1X4oqRVKqv via @timesofisrael
— Ambassador Mike Huckabee (@GovMikeHuckabee) July 21, 2025
כזכור, 24 מדינות מערביות וארגונים בינלאומיים פרסמו מוקדם יותר היום הצהרה משותפת הקוראת לסיום מיידי של המלחמה בעזה, אשר נחתמה על ידי נציגים מאירופה, אסיה, אוסטרליה וצפון אמריקה, מבקרת בחריפות את מודל העברת הסיוע ההומניטרי של ממשלת ישראל, אותו היא מתארת כ"מסוכן, מעודד חוסר יציבות ומונע מתושבי עזה כבוד אנושי בסיסי".
בהצהרה המשותפת, שהופצה על ידי שרי החוץ של המדינות החתומות, נכתב: "אנו, החתומים מטה, מתאחדים במסר פשוט ודחוף: המלחמה בעזה חייבת להסתיים כעת. סבלם של האזרחים בעזה הגיע לשפל חדש. מודל העברת הסיוע של ממשלת ישראל מסוכן, מעודד חוסר יציבות ומונע מתושבי עזה כבוד אנושי".
המדינות החתומות גינו את מה שהן מכנות "הזרמה מדודה של סיוע" ואת "ההרג הבלתי אנושי של אזרחים, כולל ילדים, המבקשים לענות על צרכיהם הבסיסיים ביותר למים ומזון", תוך התעלמות מוחלטת מפשעי ה-7 באוקטובר ומאחריות ארגון הטרור חמאס למצב ברצועה.
ההצהרה נחתמה על ידי נציב האיחוד האירופי לשוויון, היערכות וניהול משברים, וכן על ידי שרי החוץ של אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, איסלנד, אירלנד, איטליה, יפן, לטביה, ליטא, לוקסמבורג, הולנד, ניו זילנד, נורווגיה, פולין, פורטוגל, סלובניה, ספרד, שבדיה, שווייץ ובריטניה.
