כבר בקרוב מאוד הדרג המדיני יצטרך להתמודד עם השאלה האם כוחותינו יכתרו את העיר עזה ואת מחנות המרכז, או שהוא לכבוש את כל הרצועה ולעשות אזור הומניטרי דרומית לח'אן יונס. ייתכן שאת הסוגייה הזו יצטרכו להכריע כבר בסוף הקרוב.
אם אנחנו לא נגיע לעסקה, אין ברירה אחרת מאשר או לכבוש את כל הרצועה או לפחות 90% ממנה. צה"ל בהחלט מסוגל לעשות זאת, ואפילו תוך זמן קצר. בשלב זה, אנחנו לא באמת עם חמש אוגדות בפנים, אנחנו עם הרבה פחות. ברגע שאנחנו נחזיר את הסד"כ שיצא החוצה, אנחנו נוכל לבצע את זה תוך זמן קצר מאוד.

בימים אלו, חטיבת גולני יחד עם גדוד 75, עובדים ביחד כתף אל כתף כדי להילחם באזור שכוחותינו טרם פעלו בו, המוגדר דרום-מערב דיר אל-בלח, היכן שיצאה כבר הודעת פינוי. היקף הכוחות שם הוא לא גדול, ועל כן אפשר להניח שבאמת מדובר בפעילות מאוד מאוד ממוקדת. מה עומד בקצה שלה? אנחנו נצטרך להמתין עוד כמה ימים, נקווה שיהיו בשורות טובות.
