לא יודעת מה איתכם אני חשבתי שהשבעה באוקטובר עשה לנו משהו כמדינה. כצבא. לא לחפש באותיות הקטנות, ברזולוציה הגבוהה בנימים הדקים. בפשוט בגס, באיך שאני כשאני רואה המון עזתי מתקרב לחיילי צה"ל הגיבורים.
אתמול פרסם דובר צה"ל תיעוד מטריד מאוד, ועוד כסרטון הסברה – מה שהופך אותו למטריד פעמיים. ההמון העזתי הזה נמצא במרחק עשרות מטרים בודדים מחיילינו בוזז סיוע, והדבר היחיד שמטריד את חיילינו זה לא לשמור על ביטחונם האישי, אלא לא להסתבך עם הפצ"רית. "לא לירות" אלה הצעקות וזו הדאגה.
#خاص هكذا سقطت جميع أكاذيب حماس
في مشهد يهزّ القلب من ظهر اليوم،
جنود جيش الدفاع يقفون بثبات…
وعلى بُعد أمتار – اعداد من سكان غزة يتسلمون المساعدات الإنسانية التي دخلت قطاع غزة.لم تُطلق رصاصة.
القرار كان واضحًا: لا تطلقوا النار
اما ردة فعل الفلسطينيين؟ لم تكن خوفًا… بل… pic.twitter.com/HQQPK7t0Tw— افيخاي ادرعي (@AvichayAdraee) July 20, 2025
המון שברגע אחד יכול לשעוט לעבר החיילים, שמטפס על משאית ובאינסטינקט הראשוני עוד חושב שאולי יש בעל הבית על האירוע, ושאולי לא כדאי להתנהג כמו ברבריים. מסתכל ימינה ושמאלה ולא מאמין, וואלה אפשר! ברגע אחד קולט שמכיוון צה"ל לא יהיו בעיות. והתרועות "השתלטנו על הפרצוף שלכם".
בוז ובזיון לחיילינו, התמונות האלה בהם צה"ל מקרין רפיסות ומורך לב, בגלל סדר עדיפות לקוי של דרג בכיר – הן תמונות ששווה היה להחביא, כי אין פה הרבה במה להתגאות. כמה מצער שהתמונות הללו הופכות לכלי ההסברה הצה"לי. מסתבר שדובר צה"ל מתגאה בכך שאפשר להתקרב לחיילינו ולא לשלם מחיר. שאפשר לטפס על רכוש ולא לשלם מחיר.

זו ההסברה. הנה אנחנו אנשים מוסריים. הנה אנחנו חיילים שלא יורים. תמשיכו לצפצף עלינו. תמשיכו לירוק עלינו ונקרא לזה גשם, תמשיכו להתקרב לחיילינו. מישהו אמר לי אתמול שהתמונות האלה הם השישה באוקטובר אבל כשאני רואה את ההמון הזה מוחה כפיים כנגד חיילינו ומטפס על ציוד אני רואה בכלל שבעה באוקטובר. אני לא רואה חפים מפשע. אני רואה את מי שקיבל את פני חטופינו בתוך עזה בבוקר השבעה באוקטובר בסתירות ובדריכות. אני רואה את מי שכיבד אותם בביזוי והשפלה.
כנראה שעדיין לא הפנמנו מול מי יש לנו עסק. אם חיילינו מפחדים מהאיומים הלא נכונים. אם צה"ל עושה קולות של מדרכה כשהמון מעיז להתנהג בכוחניות, שלא יתפלא שדורכים ומצפצפים עליו. שזוממים עליו פיגועים והפעלת מטענים. מי שעסוק בלנסות לרצות את דעת הקהל של העולם הצבוע והמוטרף – מזמין על עצמו לא עכשיו אבל עוד מעט, שבעה באוקטובר נוסף.
