accessibility-icon
share-icon
צפו בקריאה של מנחם קלמנזון לדרג המדיני | צילום: ללא

"למה עדיין אין מצור?": מנחם קלמנזון בקריאה נחרצת לממשלה

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כה תמוז ה'תשפה (21.07.25)

8

8

like

0

dislike

האח השכול וחתן פרס ישראל מנחם קלמנזון קרא לממשלה להטיל מצור על עזה, לנתק מים וחשמל ולתת לאוכלוסייה לנוע דרומה על מנת להשיג הכרעה במלחמה ולאפשר לתושבי העוטף חזור לבתיהם: "אי אפשר להמשיך לזלזל בחיי הלוחמים, המנדט שלכם כבר נגמר - הגיע הזמן" • צפו


חבר 'פורום גבורה', מנחם קלמנזון, ששכל את אחיו אלחנן ז"ל בטבח השבעה באוקטובר לאחר שנלחמו זה לצד יחד עם אחיינם איתיאל והצילו כ-100 מתושבי בארי  קורא לדרג המדיני להטיל מצור מוחלט על רצועת עזה: "אי אפשר להמשיך לזלזל בחיי הלוחמים, המנדט שלכם כבר נגמר – הגיע הזמן".

"לפני שנה וכמעט עשרה חודשים הוכרחנו לצאת למלחמה הזאת, מלחמה צודקת מעין כמותה, שילמנו עליה מחירים יקרים מאוד. את הזוועות של החמאס, אני זוכר, וכולנו ראינו תזכורת לאותה אידיאולוגיה השבוע בסוריה אצל הדרוזים, זה אותה אידיאולוגיה של דאעש, של הסונים הקיצונים", הדגיש קלמנזון.

איש המוסד מעתניאל שיצא להציל את תושבי בארי

איש המוסד מעתניאל שיצא להציל את תושבי בארי

4
01.10.24|מיכל בקשי

האח השכול, חבר הנהלת פורום הגבורה וחתן פרס ישראל קרא להטיל מצור על עזה, לנתק מים וחשמל ולתת לאוכלוסייה לנוע דרומה. הוא פנה לממשלה בדרישה להפסיק לזלזל בחיי הלוחמים ולפעול להכרעה "הבטחתם – תעשו כבר", קרא.

הוא המשיך: "עם ישראל והחיילים יצאו נחושים, מבינים שאי אפשר שהחמאס יהיה ליד הגבול שלנו, הוא מטר מהיישובים והקיבוצים. וכל הזמן הזה החמאס דורש לבטל את הפרימטר, ואנחנו רואים איך הממשלה הולכת לקראתו צעד ועוד צעד".

maximize-image
images-count1+
חברי צוות אלחנן | שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"במשך כל הזמן הזה נתנו את המנדט לממשלה, תמכנו בזה שהבטיחו לנו שהם חותרים להכרעת חמאס, אבל מה שאנחנו רואים פה זה זלזול בחיי הלוחמים, בתשישות של המשפחות שלהם. הם מסוגלים, הם נותנים, הם לא אומרים לנו תעצרו, אבל אי אפשר ש'פורום הגבורה', פורום המשפחות השכולות, הולך ומתרחב כל הזמן בגלל דברים שאנחנו יכולים למנוע".

הוא קרא לממשלה להטיל מצור מוחלט: "למה עדיין אין מצור? אנחנו נותנים סיוע הומניטרי אבל עדיין רוב הסיוע זורם ישירות לחמאס, מפקדים רואים את המשאיות נכנסות לתוך חמאס – בו זמנית שהם מוסרים את הנפש בשביל המרכזים ההומניטריים".

"לא יכול להיות דבר כזה", קרא בתקיפות נחרצת, "מים זורמים חופשיות בכל הרצועה ואוכל. הגיע הזמן לשים מצור מוחלט על כל צפון הרצועה, לא מים, לא חשמל, לא דלק, ושהאוכלוסייה האזרחית. תנדוד לדרום הרצועה לא צריך בשביל זה אפילו עיר הומניטרית, הדברים כבר קיימים".

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

הוא הדגיש כי זו הדרך לסיים א המלחמה שנכפתה עלינו: "המחויבות שלנו לתושבי העוטף שיצאו לחזור להיות שכנים של חמאס לא השתנתה. אין לנו את הפריבילגיה לתת להם לחזור לממ"דים ולהשאיר אותם מטרים מהחמאס".

"אי אפשר לוותר על דברים בסיסיים כמו פרימטר ושטחים ששוב פעם חיילים עשו את הנפש שוב פעם צריכים להיכנס אז עם כל הכבוד לכל השיקולים האחרים אי אפשר להמשיך לזלזל בחיי הלוחמים אנחנו דורשים מהממשלה הבטחתם תעשו אין לנו המנדט שלכם כבר נגמר הגיע הזמן", קרא לממשלה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News