השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב היום (שני) בחריפות למכתב ששיגרה לו היועצת המשפטית לממשלה, לפיו הוא מחויב למנות את רב-פקד רינת סבן לדרגת סגן ניצב. "התחזק החשש להתערבות פוליטית פסולה מצידך בסמכות מינוי קצינים במשטרה", כתב השר.

היועמ"שית לבן גביר: השלם את מינוי קצינת המשטרה
בן גביר דחה את טענות היועמ"שית: "סמכות מינוי קצינים במשטרה מוקנית על פי חוק לשר לביטחון לאומי. זהו ניסיון להרתיע את הדרג הנבחר מלממש את סמכותו החוקית".
השר הוסיף: "השר לביטחון לאומי הוא לא חותמת גומי, וחתימתו על מינוי קציני משטרה היא לא רק הליך פורמלי. עליי לוודא שהמינויים הם מקצועיים בלבד, ואינם נגועים בשיקול פוליטי, במיוחד כאשר השיקול הפוליטי מגיע מגורמים המתחזים להיות 'בלתי תלויים' בפרקליטות".

כזכור, בשבוע שעבר פרסם כתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי בן גביר בלם את מינויה של סבן בעקבות כשלים ופגמים רבים בחקירות שניהלה, כשבין היתר, בבית המשפט התגלה כיצד היא "אינה זוכרת" פרטים רבים, חוסר יכולתה להשיב לשאלות, היעדר הכרת הדין והנהלים, חריגה מסמכות, הובלת חקירה שנפלו בה פגמים של ממש והכל באופן חוזר ונשנה.
אולם, למרות הסמכות המוקנית לשר, היועמ"שית והמשנה גיל לימון התערבו באופן חריג ואיימו על בן גביר: במידה ולא יקדמה – הם יצטרפו לעותרים בעד פיטוריו מתפקידו כשר.
