היועצת המשפטית לממשלה שיגרה היום (שני) מסר דחוף לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לפיו היא מחייבת אותו למנות את רב-פקד רינת סבן, לדרגת סגן ניצב, כשלדבריה: "התחזק החשש להתערבות פוליטית פסולה בקידום קצינת משטרה בשל עדותה בתיק ראש הממשלה, תוך הרתעת עדים ושיבוש תקינות ההליך המתנהל".
במכתב אותו הגישה גלי בהרב מיארה לשר לביטחון לאומי, כתבה: "לפיכך, אין כל עילה משפטית לאי השלמת ההליך הענקת הדרגה, בהמשך לאישור עליו חתמת, ולאי-הענקה בפועל של דרגות סנ"צ לקצינה", לאחר מכן, דרשה היועמ"שית: "השלים את ההליך לאלתר".
כתבנו בכנסת אברהם חסון דיווח כי בן גביר הגיב לדרישת היועמ"שית זמן קצר לאחר פרסומו, והטיח: "היועצת המשפטית מנסה לגבות ממני תג מחיר על ההצבעה שלי להדחתה, אני אומר לגלי בהרב מיארה – לא תפחידי אותי".

כזכור, בשבוע שעבר פרסם כתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי בן גביר בלם את מינויה של סבן בעקבות כשלים ופגמים רבים בחקירות שניהלה, כשבין היתר, בבית המשפט התגלה כיצד היא "אינה זוכרת" פרטים רבים, חוסר יכולתה להשיב לשאלות, היעדר הכרת הדין והנהלים, חריגה מסמכות, הובלת חקירה שנפלו בה פגמים של ממש והכל באופן חוזר ונשנה.

עימות חריף בין היועמ"שית לבן גביר על קידום חוקרת בתיקי רה"מ
אולם, למרות הסמכות המוקנית לשר, היועמ"שית והמשנה גיל לימון התערבו באופן חריג ואיימו על בן גביר: במידה ולא יקדמה – הם יצטרפו לעותרים בעד פיטוריו מתפקידו כשר.
