בעוד שגורמים בינלאומיים מדברים על "סיוע הומניטרי", המציאות ברצועת עזה מוכיחה שוב: כוונות טובות עלולות להאריך את המלחמה. האו"ם, ובמיוחד תחת ממשל ביידן, נכשל כישלון חרוץ בטיפול בסיוע. מי שמילאה את הוואקום ומצליחה לייצר שינוי אמיתי בשטח, היא הקרן הבינלאומית GHF, שמגובה בתמיכה חסרת פשרות מצד ממשל טראמפ.
במשך חודשים ארוכים נאלצנו לצפות במחזה אבסורדי: משאיות סיוע שהופנו דרך האו"ם נפלו פעם אחר פעם לידי חמאס. הביזה הפכה לשיטה, וארגון הטרור שלט ביד רמה במי מקבל ומי לא. התוצאה? הכסף, האוכל והדלק הגיעו לטרוריסטים, לא לתושבים. כך הפך הסיוע ההומניטרי לאינפוזיה שמחזיקה את שלטון חמאס בחיים.

כדי לשים סוף לשיטה המושחתת הזאת, הקים ממשל טראמפ את GHF גוף חיצוני לאו”ם, ללא שום מעורבות חמאס. אנשי הקרן לוחמי עלית אמריקאים ובעלי ניסיון הומניטרי מהשורה הראשונה מוודאים שכל קרטון מזון מגיע ישירות לעזתים.
ההשפעה הדרמטית בשטח לא איחרה לבוא. מהר מאוד המחסומים שחמאס הקים סביב מרכזי החלוקה של הקרן נפרצו על ידי תושבים רעבים. לא עוד תשלום לחמאס בשביל לחם. לראשונה עזה ראתה מזון שנכנס בלי תלות בטרור.

צפו: העזתים מצפצפים על הוראות החמאס – ונוהרים למרכזי הסיוע
זה לא מקרה שהארגון מנסה בכל כוחו לשבש את פעילות הקרן. הוא מפיץ שקרים, רצח עובדים מקומיים, תקף את מאבטחי הקרן האמריקאים, ואף משתף פעולה עם גורמים מהאו"ם כדי להפעיל לחץ בינלאומי. למה? כי הקרן פוגעת לו בשליטה. הקרן שוברת את מונופול האוכל, ולכן גם שוברת את הפחד.

בבית הלבן ממשיכים לקדם את תוכנית ההגירה מרצון, בעזרת ה-GHF
הרעב בעזה – מחדל של האו"ם
צריך לומר את האמת: מה שקורה כיום בעזה עומסים, רעב, תורים אינסופיים זו לא אשמת ישראל, ולא של הקרן. זה מחדל נטו של האו"ם. במקום לחלק סיוע, נטש האו"ם את מאות נקודות החלוקה שלו. למה? כדי ללחוץ על ישראל להפסקת אש. מה יצא מזה? מאות אלפים נוהרים כעת לארבעה מרכזים של הקרן שלא נועדו לשאת בעומס כזה. גם צה"ל שמאבטח את המסדרונות נאלץ להתמודד עם כאוס שיצרו אחרים.
והירי על אזרחים? שקרים מתוזמרים. האמריקאים לא ירו על איש. צה"ל פעל רק במקרים חריגים בשעות לילה, לאחר כריזה, בשטח צבאי סגור ולצערנו, גם זה קרה רק כי האו"ם נכשל. כשאין מי שמחלק מזון תושבים יסתכנו כדי להשיג אותו.
