accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

אקוודור הסגירה לארה"ב את סוחר הסמים הגדול ביותר במדינה

שירה קריפס

שירה קריפס

כה תמוז ה'תשפה (21.07.25)

1

2

like

0

dislike

ממשלת אקוודור הסגירה לארצות הברית את סוחר הסמים אדולפו מסיאס, הידוע בכינוי "פיטו", חודש לאחר שנתפס מחדש בעקבות בריחתו מכלא מאובטח • מסיאס, ראש כנופיית "לוס צ'ונרוס", מואשם בהפצת קוקאין והברחת נשק, בריחתו הובילה לגל אלימות ולמבצע צבאי ללכידתו


ממשלת אקוודור הסגירה אמש (ראשון) את סוחר הסמים הגדול במדינה אדולפו מסיאס, המכונה "פיטו", לארצות הברית, חודש לאחר שנתפס מחדש בעקבות בריחתו מבית כלא מאובטח בשנת 2024, כך מסרה רשות בתי הסוהר של המדינה.

משרד התובע האמריקאי הגיש באפריל כתבי אישום נגד מסיאס, ראש כנופיית "לוס צ'ונרוס", בחשד להפצת קוקאין, קשירת קשר לפשע והפרות חוק נשק, כולל הברחת נשק.

ברון הסמים הוצא ביום ראשון ממעצר בכלא המאובטח ביותר בדרום-מערב אקוודור "למטרות התואמות את תהליך ההסגרה".

מסיאס, נהג מונית לשעבר שהפך לפושע, הסכים בשבוע שעבר בבית משפט בקיטו להיות מוסגר לארצות הברית כדי להתמודד עם האישומים נגדו. הוא האקוודורי הראשון שהוסגר מאז שנחקק חוק חדש בשנה שעברה, לאחר משאל עם בו הנשיא דניאל נובואה קיבל אישור להגביר את המאבק בכנופיות הפשע.

maximize-image
נשיא אקוואדור, דניאל נובואה | צילום: רויטרס

אקוודור, שבעבר הייתה מקלט לשתי יצואניות הקוקאין הגדולות בעולם, קולומביה ופרו, חוותה בשנים האחרונות התפרצויות אלימות, כאשר כנופיות אויב הקשורות לקרטלים מקסיקניים וקולומביאניים מתחרות על השליטה בשטחה.

זמן קצר לאחר שמסיאס נמלט מהכלא בינואר 2024, הכריז הנשיא נובואה על מצב של "סכסוך מזוין פנימי" והורה לצבא לפרוס טנקים ברחובות במטרה "לנטרל" את הכנופיות.

בריחתו של מסיאס מהכלא הובילה לגל אלימות רחב ולהפעלת מבצע לכידתו מחדש על ידי הצבא והמשטרה, שכלל פרסום שלטי "מבוקש" ממשלתיים שהציעו פרס של מיליון דולר למידע שיוביל למעצרו.

ב-25 ביוני, נמצא מסיאס מסתתר בבונקר מוסתר מתחת לאריחי רצפה בבית יוקרה בנמל הדייגים של מנטה, מרכז פעילותה של כנופיית "לוס צ'ונרוס".

הנשיא נובואה הצהיר אז כי מסיאס יוסגר, "נשלח אותו בשמחה ונאפשר לו לעמוד לדין על פי החוק הצפון-אמריקאי", אמר נובואה ל-CNN.

יותר מ-70% מהקוקאין המיוצר בעולם כיום עובר דרך נמלי אקוודור, על פי נתוני הממשלה. בשנת 2024, תפסה המדינה שיא של 294 טון סמים, בעיקר קוקאין.

עקבו אחרינו גם ב-Google News