בעוד כשבוע מבצע "מרכבות גדעון", שהחלה באמצע חודש מאי, צפוי להסתיים. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם אמש (ראשון) ב"חדשות" כי בצה"ל מציגים כעת לדרג המדיני שתי אופציות, במידה ואין עסקה עם החמאס:
1. כיבוש מלא של רצועת עזה ושליטה צבאית.
2. כיתור הריבוע של העיר עזה (צפון הרצועה) והמלבן של מחנות המרכז, שמשמעותו שליטה בכ-90% משטח הרצועה.
חדשות 14 | הלל ביטון רוזן: "מרכבות גדעון צפוי להסתיים בעוד כשבוע, אבל בצה"ל מביטים קדימה – אם לא תהיה עסקה, הכיוון הוא או כיבוש מלא של הרצועה או מהלך שיביא ל-90% שליטה בשטח, ניתוק מחנות המרכז והעיר עזה, וחנק של מוקדי טרור"#החדשות@MaggieTabibi @BittonRosen pic.twitter.com/0iIG1XnYvD
— C14 (@C14_news) July 20, 2025
בתחילת החודש, הרמטכ"ל אייל זמיר הציג לקבינט שתי אפשרויות פעולה, ללא הצעות נוספות – מתוך הבנה שאלו הצעדים שעוד ניתן לממש בזירה העזתית. כיבוש מלא של רצועת עזה והחלת שליטה צבאית ישראלית כוללת, או שליטה בכ-75% משטח הרצועה, כולל כיתור העיר עזה, מחנות המרכז והמוואסי.

הרמטכ"ל הציג 2 אפשרויות: כיבוש הרצועה או חנק על מעוזי חמאס
הדרג המדיני צפוי להידרש להכרעה בסוגיה זו עם שובו של ראש הממשלה לארץ. אתמול, כזכור, התייחס הרמטכ"ל לשינוי תוכנית הפעולה בעזה. בסיור שטח והערכת מצב שקיים ברצועה, אמר זמיר ללוחמים: "ההישגים המבצעים שלכם פה – חיסול מחבלים, השמדת תשתיות מעל ומתחת לקרקע, כיבוש וטיהור שטחים נרחבים, יאפשרו לנו לחולל תפנית בדפוסי הפעולה המבצעי שלנו".
לדבריו, "ניישם תצורות מבצעיות חדשות שבמסגרתם נעצים את היתרונות שלנו, נצמצם את התורפות ונעמיק את ההישגים המבצעיים. אלו יכניסו את חמאס למצוקה הולכת וגוברת ויצמצמו את שחיקת הכוחות. הצגנו לדרג המדיני את האפשרויות ואנחנו נייצב את המציאות בהתאם לאינטרסים שלנו".
