פעיל הימין מרדכי דוד התראיין הערב (ראשון) לתוכנית "פתחי ושי" בערוץ עכשיו 14, ותקף בחריפות את מחאת מתנגדי הממשלה. לדבריו, המחאה הפכה קיצונית והידרדרה להסתה חמורה נגד חיילי צה"ל.
"פעם הם טענו שהם בעד חיילים – היום הם באים ואומרים במפורש: 'חיילי צה"ל רוצחים, פושעי מלחמה'", טען דוד, והציג במהלך הריאיון סרטון שבו נשמע מפגין שואל אותו: "כמה ילדים רצחת היום?".
דוד, מייסד תנועת "אחים לצדק" המזוהה עם הימין, סיפר כי פעילותו ברשתות החברתיות נועדה "לתת קונטרה לשקרים", כלשונו. לדבריו, אף שהמחאות נחלשו בחלק מהמוקדים, הן נמשכות – וסרטוניו בטיקטוק גורמים לחשש בקרב חלק מהמפגינים: "מדי פעם אני מקבל הודעות מאנשים שכותבים לי שהם לא רוצים לבוא להפגנות בגלל התיעודים. על כל סרטון שאני מעלה – אני מקבל איומים, לפעמים גם מבני משפחה של המצולמים".
בתוך כך, דוד הכחיש כי בכוונתו להסית או להלהיט את הרוחות: "אני לא מלהיט, אני רק משיב. הם אלו שמפיצים שקרים כל יום. מישהו חייב להגיב". לדבריו, הוא פתוח לדיאלוג עם אנשי המחאה – אך לא בכל תנאי: "פנו אליי כמה אנשי שמאל ואמרו לי: 'בוא נעשה שיח'. אמרתי – בשמחה. אבל תורידו גם אתם את הלהבות. זה לא עובד שצד אחד מסית וצד שני שותק".
תנועתו של דוד, "אחים לצדק", המכונה לעיתים "הבנגבריסטים", הפכה לגורם בולט בזירה הציבורית, ובשבועות האחרונים קיבל גיבוי פומבי מבן גביר לאחר פגישה בלשכתו.
