דו"ח ביניים שפרסם הקונגרס האמריקני טוען כי ממשל ביידן העביר כמיליארד דולר לעמותות בישראל – חלקן פעלו, לפי הטענות, כדי לערער את שלטון הימין. בעוד הממצאים מעוררים הדים, בתקשורת הישראלית כמעט ולא נרשם אזכור.
ינון מגל תקף הערב (ראשון) בחצי ציניות את שתיקתם של חלק מכלי התקשורת ב"פטריוטים": "יש מצב שאף אחד בערוצי התבהלה לא דיווח על האירוע הזה? יכול להיות שבערוצי התבהלה, עיתוני התעמולה ואתרי התרעלה לא מדווחים לכם על מה שקורה? על התפתחויות שקורות בין הקונגרס לבין כל העמותות פה בישראל שקיבלו, על פי הדיווח של הקונגרס, כמיליארד דולר כדי להפיל ממשלת ימין בזמן ממשלה – שזה לא חוקי? תמהני…".
מגל הוסיף באירוניה: "לא מאמין שהם יעשו כזה דבר, כי הם עיתונאים, הם קודם כל מקצועיים והם מדווחים את האמת ורק את האמת".
