accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

17 הרוגים ו-11 נעדרים בעקבות גשמים עזים בדרום קוריאה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כד תמוז ה'תשפה (20.07.25)

1

0

like

0

dislike

לפחות 17 בני אדם נהרגו ו-11 נוספים נעדרים בעקבות גשמים עזים שירדו בדרום קוריאה במהלך חמישה הימים האחרונים - כך הודיעה היום הממשלה בסיאול • הגשמים גרמו לקריסות בתים, מפולות והצפות פתאומיות בדרום המדינה ובצפונה


לפחות 17 בני אדם נהרגו ו-11 נוספים נעדרים בעקבות גשמים עזים שירדו בדרום קוריאה במהלך חמישה הימים האחרונים – כך הודיעה היום (ראשון) הממשלה בסיאול. הגשמים גרמו לקריסות בתים, מפולות והצפות פתאומיות בדרום המדינה ובצפונה.

באזור גאפיונג, עיירה מצפון-מזרח לסיאול, נהרגו שני בני אדם – האחד בקריסת בית והשני לאחר שנסחף בנחל שוצף. בעיר סנצ'ונג שבדרום המדינה נהרגו עשרה בני אדם וארבעה נוספים דווחו כנעדרים. בעיר גוואנגג'ו נהרג אדם נוסף ושבעה נוספים עדיין נעדרים בכמה מוקדים במדינה.

הממשלה דיווחה גם על הרוגים נוספים מוקדם יותר בשבוע: אדם שנהרג באוסן לאחר שקיר תומך קרס על מכוניתו, ושלושה נוספים שמתו במכונית שקועה, בנחל סחוף ובמרתף מוצף בדרום מחוז צ'ונגצ'ונג.

maximize-image
שיטפונות בקוריאה | צילום: שאטרסטוק

נכון לשעה 16:00 ביום ראשון פונו מבתיהם כ-2,730 תושבים. הגשמים כבר פסקו ברוב האזורים, והתראות גשם כבד הוסרו. לפי הדו"חות, חלק מהאזורים הדרומיים ספגו כ-600 עד 800 מ"מ גשם מאז יום רביעי.

נשיא דרום קוריאה, לי ג'ה מיונג, הביע תנחומים למשפחות ההרוגים והכריז על כוונה להכריז על האזורים שנפגעו כאזורי אסון מיוחדים, כדי לאפשר מתן סיוע ממשלתי מורחב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News