פורסם בחדשות 14: אלה כבר לא עננים באופק – זו סופה של ממש שמתקרבת מוושינגטון למגדלי המשרדים של עמותות השמאל בתל אביב. דו"ח הביניים של ועדת המשפט של בית הנבחרים מצייר תמונה מבהילה ומפורטת למדי של חשדות שהולכים ומתגבשים, באשר למימון לא חוקי לכאורה בהיקף עצום – מכספי משלם המסים האמריקני – של מחאת קפלן נגד הרפורמה המשפטית וממשלת נתניהו.

בשפה יבשה ומנומקת, מלווה בתרשימי זרימה של הכספים, מציירים אנשי המקצוע של הקונגרס את נתיב המיליונים – וכנראה הרבה, הרבה יותר ממיליונים – שעשו את דרכם, על פי החשד, מממשל ביידן לעמותות השמאל בישראל.
בסך הכל מדבר הדו"ח על סכום בלתי נתפס של קרוב למיליארד דולרים שהוזרמו לכאלף עמותות שמאל. לא כל הכסף הזה שימש למימון המחאה, אבל על פי ממצאי הדו"ח, סכומי עתק מתוכו כנראה יועדו למטרה הזו בדיוק. כך למשל, עמותת "עתיד כחול לבן", שכבר הוזהרה בעבר על ידי הקונגרס, לא סיפקה הסברים מניחים את הדעת לתשלומים על סך 22 מיליון דולרים שהועברו אליה, וככל הנראה שימשו למימון המחאה.
כדי לטשטש את מסלול הכספים, רובם המכריע לא הוזרם ישירות מממשל ביידן לעמותות הישראליות. הכסף עבר דרך קרנות וארגוני ביניים, ומהן לישראל. אחד הנתיבים העיקריים שהוצגו בדו"ח החל ב-USAID – הסוכנות הפדרלית האמריקנית האמונה על קידום "מטרות חברתיות" ברחבי העולם. משם, על פי החשד, הועברו המיליונים לקרן רוקפלר, שהעבירה אותם בתורה לעמותה בשם PEF Israel. עמותה זו היא שפיזרה את הכספים בין שורה של ארגוני שמאל מוכרים, ובהם "אחים לנשק", "נשים עושות שלום", "רופאים למען זכויות אדם", ועוד רבים.

במקביל, ובלי קשר ישיר, עולה מחקירת הקונגרס כי הממשל האמריקני הזרים כספים בנתיבים דומים גם לעמותות המזוהות עם ארגוני טרור, ובהם חמאס.
חשוב להסביר: החוק האמריקני אוסר במפורש על העברת כספים פדרליים לצורך התערבות פוליטית במדינות שהן בעלות ברית של ארצות הברית, כמו ישראל. האיסור חמור שבעתיים כאשר לא מדובר בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות, אלא, כפי שנטען, בניסיון לבטל אותן דה-פקטו באמצעים לא דמוקרטיים, דרך הפגנות ולחץ ציבורי ממומן.
חקירת הקונגרס, כאמור, טרם הגיעה למסקנות סופיות וצפויה להימשך עוד זמן רב – דווקא בשל העבודה המעמיקה והיסודית שמתבצעת במסגרתה. עם זאת, נורות האזהרה כבר מהבהבות לכל עבר, ורומזות שעבור כמה ישראלים ואמריקנים, שאולי סברו כי החוק אינו חל עליהם, לסיפור הזה לא יהיה סוף טוב.
