נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע היום (ראשון) כי קייב הציעה לקיים סבב חדש של שיחות שלום עם רוסיה כבר בשבוע הבא, במטרה לקדם הסדר מדיני. בהצהרת וידאו שפורסמה ברשת X, קרא זלנסקי להאצת קצב המשא ומתן, והבהיר כי "נדרשת פגישה ברמת המנהיגים". לדבריו, אוקראינה מוכנה לכך, ומי ששלח את ההזמנה הרשמית למוסקבה הוא מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה, רוסטם אומרוב.
אומרוב ניהל בעבר את המגעים בין המדינות, כולל השיחות שהתקיימו באיסטנבול בחודש שעבר. עם זאת, סבב המשא ומתן האחרון שהתקיים ביוני הסתיים ללא הסכם על הפסקת אש, אף שהניב חילופי שבויים. גם סבב השיחות הראשון, שנערך ב-16 במאי, הסתיים בעסקת חילופי שבויים – הגדולה ביותר עד כה – אך לא קידם פתרון רחב יותר לסיום הלחימה.

זלנסקי ניצל את דבריו גם כדי לקרוא להחמרת הסנקציות על רוסיה מצד מדינות המערב. הוא הדגיש את הצורך בגיבוי מלא של חבילת הסנקציות האירופית האחרונה גם על ידי מדינות שאינן חברות באיחוד, ואמר: "חשוב מאוד שחבילת הסנקציות החדשה של האיחוד האירופי תתמוך גם על ידי מדינות אירופאיות חופשיות אחרות שאינן כיום חלק מהאיחוד".
בנוסף, זלנסקי התייחס להסכמים שנחתמו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והדגיש את חשיבות יישומם בהקדם האפשרי. יום קודם לכן, האיחוד האירופי הודיע על הטלת סנקציות חדשות על מגזרי האנרגיה והבנקאות ברוסיה – הסבב ה-18 של הסקנציות מאז החלה המלחמה בפברואר 2022.
גם הנשיא טראמפ הזהיר מוקדם יותר החודש מפני החמרת צעדים כלפי רוסיה, אם לא יושג הסכם שלום בתוך 50 יום. בפוסט שפירסם בפלטפורמה שלו, Truth Social, כתב טראמפ: "לרוסיה ואוקראינה – בואו לשולחן הדיונים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. תודה". לדבריו, רוסיה "מפציצה ללא רסן את אוקראינה בשדה הקרב כרגע", ויש לפעול בדחיפות לעצירת ההסלמה.
