לפני 20 שנה, מוטי מרדכי סנדר גורש ממושב גני טל שבגוש קטיף, שם התגורר משנת 1978. בשבוע שעבר, נכדו נפצע קשה במהלך הלחימה ברצועת עזה: "חיינו השתנו, אבל לא נפלו פנינו. אנחנו מתחזקים, מתפללים ומבקשים מעם ישראל שיתפלל לרפואתו", שיתף היום (ראשון) בריאיון לעודד מנשה בתוכנית "על הבוקר".
"קיבלתי הבוקר וואטסאפ שברוך השם בשבת המצב היה 'אז איז', זאת אומרת שעדיין קשה, מונשם, אבל ברוך השם לא חלה הרעה", הסביר סנדר, "אז הוא נכנס עכשיו לטיפולים – זה ייקח תקופה ארוכה".

סנדר סיפר כי גם ביום הגירוש מגוש קטיף – רוחם שלו ושל משפחתו לא נפלה: "לקחנו את בני המשפחה ביום שיצאנו ואמרנו להם חברים, אנחנו מרימים את הראש. אנחנו לא משפילים את עצמנו ואנחנו אומרים – אנחנו נבנה את הכל מחדש".
"ושואלים אותי שאלה", הוסיף סנדר, "תגיד אין לך טענות? איך יכול להיות שגירשו אותך לפני 20 שנה – ועכשיו אתה שולח את הנכד שלך למלחמה? אני אומר אין לי טענות, אני בוטח בהשם – 'הבוטח בהשם חסד יסובבנו'".
שמו המלא לתפילה: אסף בן אביטל פסיה לרפואה שלמה.
