שר התפוצות, עמיחי שיקלי, התייחס היום (ראשון) בתוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר לדוח הקונגרס האמריקני החושף לכאורה כי ארגוני שמאל בישראל מומנו על ידי ממשל ביידן בניסיון להפיל את ממשלת הימין. לדבריו, "זה חדשות רק למי שלא מעורב בדברים האלה".
"אנחנו מכירים את הדברים האלה עוד מאירועי V15 בימי אובמה. אין חדש תחת השמש", טען שיקלי. "ולמי שמכיר את המטריה, הדברים האלה היו ידועים. יש פה הרבה מאוד כסף שבעצם מגיע ממקורות זרים, במקרה הזה גם ממש מתוך הממשל האמריקאי, במטרה לסכל את ממשלת נתניהו".

השר הוסיף: "זה בא לידי ביטוי גם בהתערבות ברפורמה המשפטית, וגם כמובן במימון המחאות עצמן". הוא הסביר כי הדבר נעשה באופן מתוחכם ולא ישיר. "יש בדרך הרבה מאוד מתווכים, אם זה רוקפלר ואם זה טיידז (Tides) וגורמים אחרים, עד שזה בעצם מגיע לפעיל מחאה בקצה".

עתיד "כחול לבן" תחת חקירה: המסמך שמאיים על פעילי המחאה
"כמובן שהדבר הזה חמור מאוד", הדגיש שיקלי. "אני מאוד מחכה לראות את השימועים שיעשו לאותם אנשים מעמותת 'עתיד כחול לבן', שצריכים להגיע בעצם להיחקר על הדברים האלה בקונגרס, הם מוזמנים לשימוע. אני מקווה שהדבר הזה אכן יימשך ושהחקירה לא תעצור כאן".
