ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" לאפשרות שיו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין יודח מתפקידו, ואיים כי אם הדבר יעשה, חברי האופוזיציה שנמצאים גם הם בוועדה יתפטרו מתפקידם.
בפתח ישיבת הסיעה, אמר לפיד: "אני מודיע מפה לראש הממשלה – במידה ויולי אדלשטיין יודח מתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת – חברי האופוזיציה המכהנים בוועדה יתפטרו. תדע כל אם עבריה, שבנימין נתניהו מוכר לחרדים את הילדים שלה, את הבטחון של כולנו, את עצם הרעיון של שוויון בפני החוק.

"כל חייל בצה"ל, כל משפחה של חייל בצה"ל, כל אזרח ישראלי ששירת בצה"ל, צריך לגנות ולהוקיע את הניסיון של ראש הממשלה להדיח את יולי אדלשטיין, כדי להעביר חוק השתמטות".
עוד הוסיף לפיד: "האופוזיציה לא תשתף פעולה עם המהלך הלא לגיטימי שמוביל הליכוד לפגיעה בלוחמי צה"ל ובמשרתי המילואים. מדובר בממשלת מיעוט שאין לה את הלגיטימציה לקדם מהלך שמטרתו להפלות בין דם לדם. במקום להתעסק בהדחות – הגיע הזמן לגייס את כולם".

מוקדם יותר היום, כתבנו בכנסת, אברהם חסון, דיווח כי בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכים המגעים עם חברי כנסת פוטנציאליים להחלפת ח"כ יולי אדלשטיין מראשות ועדת חוץ וביטחון. המועמד המוביל בשלב זה הוא חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד. עם זאת, במפלגות החרדיות מדגישים כי לא יסתפקו בהדחתו של אדלשטיין ודורשים קידום מיידי של חוק הגיוס.
