רוסיה שיגרה הלילה (שבת) מתקפה נרחבת על ערים רבות באוקראינה, כאשר לפי הודעת הנשיא וולודימיר זלנסקי, מעל 300 כטב"מים וכ־30 טילים שוגרו לעבר יעדים שונים – בהם אודסה, דניפרו, סומי, זפוריז'יה, מיקולאיב ואזורים נוספים.
באודסה נהרג אדם אחד ולפחות שישה נפצעו, בהם ילד, לאחר שמבנה מגורים בעיר עלה באש בעקבות פגיעת כטב"מים וטיל. ראש העיר הנאדי טרוחאנוב מסר כי חמישה בני אדם חולצו מהבניין הבוער, בהם אישה שמתה מאוחר יותר מפצעיה.

זלנסקי ציין כי "פעולות חילוץ מתבצעות בעקבות המתקפה", וציין פגיעות נרחבות בתשתיות קריטיות, במיוחד באזור סומי, שם נותרו אלפי משפחות ללא חשמל. בעיר פבלוהרד שבמחוז דניפרו נפגעו בניין מגורים ומתקנים חיוניים. לדברי הרשויות המקומיות, מדובר במתקפה הקשה ביותר על העיר מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא.
נשיא אוקראינה הודה למנהיגים הבינלאומיים "שמבינים עד כמה חיוני ליישם במהירות את ההסכמים שלנו", והדגיש את הצורך בהשקעה בייצור כטב"מים, הגברת ייצור נשק משותף ואספקת מערכות הגנה אווירית.

בשבועות האחרונים הגבירה רוסיה את קצב התקיפות ארוכות הטווח, תוך שימוש נרחב בכטב"מים – לעיתים בשיעורים גבוהים מאלו שתועדו לאורך חודשים שלמים בשנת 2024. ב־8 ביולי נרשם שיא חסר תקדים כששוגרו מעל 741 כטב"מים וטילים במתקפה אחת.
במקביל, הודיע משרד ההגנה הרוסי כי הפיל 71 כטב"מים אוקראיניים במהלך הלילה, בהם 13 שהתקרבו למוסקבה. ראש העיר סרגיי סוביאנין אישר את הפרטים ומסר כי לא נגרם נזק משמעותי.
