נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, שלח היום (שבת) מסר חריג לאוקראינה וקרא לה לא להשלים עם אובדן שטחים ריבוניים. הדברים נאמרו מעל בימת פורום התקשורת העולמי בעיר שושה, בתשובה לשאלתו של עיתונאי אוקראיני. אלייב הביע הזדהות עם מאבקה של אוקראינה, תוך התבססות על ניסיונה של ארצו בסכסוך עם ארמניה בנגורנו-קרבאך.
"עברנו שנים של משא ומתן, ולחצו עלינו לקבל את המציאות – כלומר, לוותר על השטחים," אמר אלייב. "אמרתי לא. כשהבנו שהעולם מתעלם אפילו מהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, יצרנו מציאות חדשה בעצמנו – והעולם נאלץ להתמודד איתה". הוא הזכיר את המבצע בן 44 הימים שבו שחררה אזרבייג'ן שטחים ב-2020, ואת סבב הלחימה הקצר בספטמבר 2023 שהביא להשלמת ההשתלטות על קרבאך.

בפנייתו הישירה לעם האוקראיני אמר אלייב: "לעולם אל תוותרו. לעולם אל תשלים עם פגיעה בשלמות הטריטוריאלית של מולדתכם".
דבריו החריגים של אלייב באים על רקע מתיחות גוברת בין אזרבייג'ן לרוסיה. בתחילת החודש פשטה משטרת באקו על משרדי סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" במדינה ועצרה בכירים במערכת, בהם העורך הראשי והמנהל. הפשיטה בוצעה לאחר שמשרד הפנים האזרי טען כי הסוכנות המשיכה לפעול למרות שלילת הסמכתה, ובאמצעות מימון בלתי חוקי. הקרמלין גינה את המעצר וכינה אותו "בלתי חוקי", תוך האשמה ב"צעד עוין".

היחסים בין באקו למוסקבה התערערו גם בעקבות התרסקות מטוס של אזרבייג'ן איירליינס בקו באקו-גרוזני, בה נספו אזרחים אזרים. אלייב עצמו הטיל את האחריות לאסון על רוסיה, ודרש "צדק ושקיפות מלאה" בחקירה. המתיחות התגברה גם לאחר מקרים קודמים, בהם הפלת מטוס אזרי על ידי רוסיה, ומעצרים המוניים של אזרים אתניים ביקטרינבורג.
הדברים שנשא אלייב בפורום התקשורת נתפסים לא רק כהבעת תמיכה באוקראינה, אלא גם כביטוי נוסף לעימות המדיני המחריף בין באקו למוסקבה.
