בעיצומן של שיחות מתקדמות לעסקת חטופים עם ארגון הטרור חמאס, פרסמו אתמול (חמישי) בכירי רבני הציונות הדתית מכתב תקיף נגד העסקה המתגבשת. במכתבם הזהירו הרבנים כי עסקה חלקית פוגעת במטרת המלחמה, מסכנת את ביטחון ישראל ועלולה להחריף את מצבם של החטופים שלא ייכללו בהסכם.
על גילוי הדעת חתומים: הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב איתן אייזמן, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב יוסף ארציאל, הרב משה גנץ, הרב דוד חי הכהן, הרב אורי כהן, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב דוד דודקביץ, הרב דוד פנדל, הרב אוראל ספז, הרב נתנאל יוסיפון והרב ברוך וידר (ראש ישיבת הכותל).

בגילוי הדעת נכתב: "אנו, הרבנים, עומדים לצידם של משפחות החטופים, משפחות הנרצחים, ולהבדיל הלוחמים, משפחות גיבורות הנושאות על כתפיהן את רוחה האמיתית של האומה, וקוראים להשבת החטופים מתוך הכנעת האויב".
"עסקה חלקית ההולכת ומתגבשת היא עסקה מסוכנת, הפוגעת בראש ובראשונה במטרת המלחמה – הניצחון, וכן פוגעת בעם ישראל ובאחדותו", הדגישו הרבנים, "עסקה חלקית פוגעת ומסכנת גם את החטופים שלא ישוחררו במסגרתה, העלולים חלילה להישאר בשבי עוד זמן רב מאוד. הסכנה לחיי החטופים הנשארים עלולה לגדול".

עוד הזהירו רבני הציונות הדתית: "העסקה פוגעת בביטחון ישראל. מרצחי החמאס ינצלו עד תום את ההפוגה כדי לצבור מחדש כוח ורוח לחימה ולשוב ולפגוע בחיילינו. הם יראו בכך הסכם כניעה של ישראל. הפסקת המלחמה ויציאה מהשטח תגרום חלילה לאבידות רבות בקרב לוחמינו".
"חובתנו להכריע את האויב עד כלה", הובהר במכתב, "להרוס את יישוביו ולהגלות את כל ראשיו מארצנו לחלוטין. כשחמאס יהיה עסוק בהישרדותו – הוא ייכנע. רק אז יוכלו חיינו בארץ לשוב למסלול בריא ושלם".

הרבנים סיכמו: "המכתב נחתם בשעה רגישה ומכרעת, ונועד לשמש קריאת אחריות של מנהיגות רוחנית אל שליחי הציבור – להזכיר כי עסקה חלקית אינה רק שגיאה טקטית, אלא סכנה ממשית לעתיד הלחימה, לביטחון המדינה ולערבות ההדדית כלפי החטופים והלוחמים".
