accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

נעצר חשוד בסחיטת בעלי עסק באשקלון

דביר כהן

דביר כהן

כב תמוז ה'תשפה (18.07.25)

6

2

like

33

dislike

המאבק בעבירות הפרוטקשן: שוטרי מרחב לכיש של המחוז הדרומי עצרו חשוד בסחיטת דמי חסות של בעלי עסק במרינה אשקלון - לאחר שדרש מהם 5,000 שקלים מדי חודש ואיים שייאלץ אותם לסגור את העסק


במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בשבוע האחרון בתחנת אשקלון, נחשפה פרשיית סחיטה באיומים חמורה, במסגרתה נעצר תושב העיר בן 40, החשוד כי איים על בעלי עסק במרינה אשקלון במשך מספר חודשים ודרש מהם, מדי חודש, סכום של 5,000 שקלים במזומן.

עוד עלה מהחקירה כי החשוד הציב לבעלי המקום אולטימטום לסגור את העסק עד חודש ספטמבר – תוך הפעלת איומים ממשיים שיצרו מסוכנות מיידית לבעלי העסק, בני זוג תושבי אשקלון.

השבוע עבר שלב החקירה לשלב הגלוי ובפעילות משולבת של תחנת אשקלון, ימ״ר לכיש ויחידת מודיעין במחוז הדרומי, נעצר החשוד דקות ספורות לאחר שקיבל לידיו מעטפה ובה דמי החסות החודשיים. בחיפוש שבוצע ברכבו, אותרה המעטפה עם סכום המזומן ששולמה לו על ידי בעלי העסק.

maximize-image
מעצר החשוד | צילום: דוברות המשטרה

החשוד נעצר לחקירה והובא בפני בית משפט השלום באשקלון, שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו עד ליום ראשון. משטרת ישראל קוראת לבעלי עסקים נוספים שנפלו קורבן לסחיטה – להגיע, לדווח ולשתף פעולה עם חוקרי המשטרה.

מפקד מרחב לכיש, נצ”מ רועי ולדמן: ״המאבק בתופעות של סחיטה ודמי חסות הוא יעד מרכזי לפעילות מבצעית של כלל יחידות מרחב לכיש בהתאם למדיניות חסרת הפשרות שהציב מפקד המחוז הדרומי, ניצב חיים בובליל. לא נאפשר לאיש לזרוע פחד בבעלי עסקים ולהכתיב את חייהם. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי לאתר את העבריינים ולהביאם לדין״.

מפקד תחנת אשקלון, סנ”צ יורי מזובובסקי: ״מדובר באירוע חמור תוך איומים על קורבנות עבירה – וכשבעלי עסקים חוששים לשתף פעולה, ידי המשטרה כבולות. המקרה הזה מוכיח עד כמה קריטי שיתוף הפעולה של הקורבנות, שמאפשר לנו לפעול במהירות ולעצור את העבריינים״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News