כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח כי שר הפנים משה ארבל מש"ס הודיע לפני זמן קצר כי הוא חוזר בו מהתפטרותו מהממשלה. ארבל חוזר בו למרות החלטת מועצת גדולי התורה להתפטר מהמשלה ככל הנראה לצורך מינוי מנכ"ל למשרד הפנים.
שרי ש"ס הגישו הבוקר (חמישי) את התפטרותם מהממשלה. מכתבי ההתפטרות מגיעים לאחר שאמש מועצת חכמי התורה של ש"ס הצהירו כי המפלגה תפרוש מהממשלה.


מועצת חכמי התורה החליטה: ש"ס תפרוש מהממשלה
למרות החלטת ש"ס לפרוש מהממשלה, הם אינם מתכוונים לפרוש מהקואליציה עצמה. משמעות הדברים היא שהם לא יצביעו נגד הממשלה ולא יחברו אל האופוזיציה בניסיון להפיל את הממשלה.
בהצהרה שפורסמה לתקשורת נכתב: "מועצת חכמי התורה קיבלה בדאגה את הדיווחים על הפרת הסיכומים הבוטה מצד נציג הליכוד ח"כ אדלשטיין, שחזר בו מכלל ההסכמות בנושא, והוסיף דרישות דרקוניות ובלתי מתקבלות שכל מטרתן לפגוע ולהשפיל את עמלי התורה".
שר הפנים משה ארבל מסר: "לנוכח משימות ניהוליות דחופות הדורשות טיפול מיידי במשרד הפנים ושדחייתן עלולה לפגוע באינטרס הציבורי כגון השלמת תכנית ההבראה ותשלום המשכורות לעובדי עיריית נצרת שהינה תחת ועדה קרואה ממונה. בתיאום עם יו״ר התנועה הרב אריה דרעי הודעתי על חזרתי מההתפטרות לטובת השלמת משימות אלו לראש הממשלה".
