לאחר שהודיעו על עזיבתם את הממשלה, שרי ש"ס מגישים בזה אחר זה את התפטרותם מהכנסת. הבוקר (חמישי), הגישו שר הדתות מיכאל מלכיאלי, שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי, שר הפנים משה ארבל, שר הבריאות אוריאל בוסו והשר במשרד החינוך חיים ביטון את התפטרותם מהכנסת.
מכתבי ההתפטרות מגיעים לאחר שאמש מועצת חכמי התורה של ש"ס הצהירו כי המפלגה תפרוש מהממשלה. השר מיכאל מלכיאלי מדגיש: הפרישה היא מיידית – אבל אין מקום לחבירה לשמאל.

מועצת חכמי התורה החליטה: ש"ס תפרוש מהממשלה
אולם, למרות החלטת ש"ס לפרוש מהממשלה, הם אינם מתכוונים לפרוש מהקואליציה עצמה. משמעות הדברים היא שהם לא יצביעו נגד הממשלה ולא יחברו אל האופוזיציה בניסיון להפיל את הממשלה.

"מועצת חכמי התורה קיבלה בדאגה את הדיווחים על הפרת הסיכומים הבוטה מצד נציג הליכוד ח"כ אדלשטיין, שחזר בו מכלל ההסכמות בנושא, והוסיף דרישות דרקוניות ובלתי מתקבלות", נכתב בהצהרה שפורסמה לתקשורת, "שכל מטרתן לפגוע ולהשפיל את עמלי התורה".
"כמו כן מועצת חכמי התורה קיבלה בכאב את הדיווח על הצעדים החמורים שהוצגו בדיונים של הצבא אצל היועמ"שית, הכוללים 'תכנית אכיפה', שאינה אלא רדיפה אכזרית ונפשעת כנגד בני הישיבות", הוסיפו מועצת חכמי התורה, כשהם מתייחסים אל מסמך "יישום פסק הדין בנושא גיוס בני ישיבות" שפרסמה בהרב מיארה בשבוע שעבר.
