אחמד א-שרע (אל ג'ולאני), המשמש כנשיא סוריה, נשא הלילה (בין רביעי לחמישי) נאום טלוויזיוני ששודר בסוריה, בו התייחס לאירועי הימים האחרונים בהם העימותים הקשים בין המוסלמים לדרוזים וכן לתקיפות העצימות של כוחותינו אמש.
לדברי הדיקטטור הסורי, הדרוזים הם חלק מהעם הסורי והגנתם בעדיפות עליונה: "נעניש את כל מי שפגע באזרחים בסווידא". דבריו של אל ג'ולאני מגיעים על רקע הדיווחים לפיהם אנשיו מגבים את הבדואים שעורכים פוגרום בדרוזים במדינה. לטענתו, בוצע תיאום עם פלגים מקומיים ושייח'ים דרוזים להשבת הסדר.

לאחר מכן, התייחס אל ג'ולאני אל התקיפות העצימות של כוחותינו בעומק סוריה שהתרחשו אמש, וטען שישראל מנסה לפרק את סוריה מאז נפילת שלטון אסד. לדבריו: סוריה
הצליחה לעצור את הלחימה הפנימית בסווידא ולהחזיר את הביטחון, אך ישראל "מנסה לחבל" במאמץ הזה, אך תיווך אמריקאי, ערבי וטורקי עצר את ההסלמה.לבסוף, חתם הדיקטטור את דבריו בטענה כי הם "אינם חוששים ממלחמה", אך, כן לדבריו, הם בחרו "ביציבות ובאחדות העם" על פני כאוס.

אתמול בשעות הבוקר, ניסו כוחותיו של ג'ולאני להחזיר לידיהם את השליטה בעיר, לאחר שהדרוזים הצליחו להדוף אותם מחלקים ממנה. ההצלחה הצבאית של הדרוזים כנראה לא הייתה מתאפשרת ללא הסיוע של צה"ל.
כזכור, חיל האוויר תקף אמש סמוך למבנה המטכ"ל הסורי במרכז דמשק. הדבר מגיע זמן קצר לאחר אזהרתו של שר הביטחון ישראל כ"ץ, שאמר: "נגמרו האיתותים בדמשק, כעת יבואו מכות כואבות". בנוסף, מטוסינו תקפו את הארמון של מנהיג סוריה החדש אל ג'ולאני, תקיפת אזהרה.
