אלפי דרוזים ישראלים חצו במהלך היום (רביעי) את הגבול לסוריה כאות הזדהות עם הדרוזים-הסורים, אליהם הצטרפו, באופן חריג, שני חברי כנסת: עפיף עבד ממפלגת הליכוד וחמד עמאר ממפלגת ישראל ביתנו.

"בעקבות ההתפתחויות בגבול הצפון, חבר הכנסת חמד עמאר חצה את הגבול לשטח סוריה יחד עם גורמי ביטחון", נמסר מלשכת הח"כ, "זאת במסגרת מאמץ להשיב את הצעירים הדרוזים לישראל ולסייע בהשבת השקט והסדר לאזור". לאחר מכן, הבהירות בלשכתו כי הוא "פועל מתוך אחריות לאומית ודאגה עמוקה לשלום הצעירים הדרוזים ולשלום הציבור כולו".

כזכור, כאלף צעירים דרוזים ניסו לחצות את הגבול לסוריה, בעוד שצה"ל ניסה לפזר את המהומות. רה"מ התייחס לאירועים ואמר: אנחנו פועלים כדי להציל את אחינו הדרוזים וכדי לחסל את כנופיות המשטר, ועכשיו יש לי בקשה אחת מכם: אתם אזרחי ישראל. אל תעברו את הגבול".

