ההחלטה הדרמטית של מועצת חכמי התורה להורות לש"ס לפרוש מהממשלה ממשיכה להכות גלים, וכעת עולה רף ההאשמות הפנימיות בתוך גוש הימין. ח"כ לשעבר ניסים זאב, ממייסדי תנועת ש"ס, מפנה אצבע מאשימה ישירה לח"כ יולי אדלשטיין ("חבר לשמאל להפלת הממשלה") כגורם המרכזי למשבר.
בראיון ברדיו גלי ישראל, תקף זאב את אדלשטיין בחריפות והטיל עליו את האחריות המלאה לטלטלה הקואליציונית. "מי שמינה את יולי אדלשטיין היה צריך לחשוב מראש מה הוא הולך לעשות" אמר זאב. "אדלשטיין אחראי לחלוטין להפלת הממשלה. הוא היתל וממשיך להתל גם מול החרדים וגם מול ראש הממשלה במטרה ברורה להפיל את הממשלה".

זאב המשיך במתקפה האישית וטען כי התנהלותו של אדלשטיין אינה מייצגת את עמדות המחנה: "אין בו שום סממן ימני, האיש הזה משתמש בימין לתפקידו".
כאשר נשאל על ידי המראיין מהי מטרת הפרישה מהממשלה (בזמן שש"ס נשארת בקואליציה), הבהיר זאב כי מדובר בצעד מחאה שנועד למנוע תרחיש קיצון של אכיפה אגרסיבית נגד לומדי תורה. "אתם חושבים שראשי הישיבות יאפשרו מעצרים של מאות בחורי ישיבה בדרכם לישיבה?" שאל זאב. "לא צדים בחורים בדרכים וברחובות, לא יקום ולא יהיה דבר כזה".
הפתרון, לשיטתו שלא זאב, הוא נטרול כוחו של אדלשטיין כיו"ר הוועדה המרכזית הדנה בחוק הגיוס. "הגיע הזמן שראש הממשלה יקבל החלטה בנושא כה פעוט כמו ראשות הוועדה, יקים ועדת משנה שתעקוף את אדלשטיין וכך ישאיר את הממשלה על כנה".
