מועצת חכמי התורה של ש"ס סיימה לפני זמן קצר (רביעי) את הפגישה בנוגע להמשך דרכה של המפלגה, ובהצהרה לתקשורת הודיעה כי המפלגה תפרוש מהממשלה. השר מיכאל מלכיאלי מדגיש: הפרישה היא מיידית – אבל אין מקום לחבירה לשמאל.
בנוסף, השר האשים את יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין שכל מטרתו היא לפגוע בלומדי התורה. בעקבות ההחלטה, כל השרים מטעם המפלגה צפויים להגיש את התפטרותם בקרוב.

אולם, למרות החלטת ש"ס לפרוש מהממשלה, הם אינם מתכוונים לפרוש מהקואליציה עצמה. משמעות הדברים היא שהם לא יצביעו נגד הממשלה ולא יחברו אל האופוזיציה בניסיון להפיל את הממשלה.
"מועצת חכמי התורה קיבלה בדאגה את הדיווחים על הפרת הסיכומים הבוטה מצד נציג הליכוד ח"כ אדלשטיין, שחזר בו מכלל ההסכמות בנושא, והוסיף דרישות דרקוניות ובלתי מתקבלות", נכתב בהצהרה שפורסמה לתקשורת, "שכל מטרתן לפגוע ולהשפיל את עמלי התורה".

"כמו כן מועצת חכמי התורה קיבלה בכאב את הדיווח על הצעדים החמורים שהוצגו בדיונים של הצבא אצל היועמ"שית, הכוללים 'תכנית אכיפה', שאינה אלא רדיפה אכזרית ונפשעת כנגד בני הישיבות", הוסיפו מועצת חכמי התורה, כשהם מתייחסים אל מסמך "יישום פסק הדין בנושא גיוס בני ישיבות" שפרסמה בהרב מיארה בשבוע שעבר.

לאחר פרישת יהדות התורה, האצבע המאשימה מופנית לאדלשטיין
בהמשך, נכתב בהצהרה כי "לדאבון לב, במצב הנוכחי לא ניתן לשבת בממשלה ולהיות שותף עמה, כאשר בני התורה נתונים למרמס. יחד עם זאת, הדבר פשוט כי אין מקום לשום שיתוף פעולה עם מפלגות השמאל והאופוזיציה להביא להכתרת מועמד שלהם לראשות המשלה ואף לא באופן זמני, שהרי גם הם שהובילו את ההסתה הפרועה כנגד בני התורה, ואין חוטא נשכר".

ההחלטה של מועצת חכמי התורה מגיעה מספר ימים לאחר שחברי הכנסת של מפלגת יהדות התורה – בהם דגל התורה ואגודת ישראל הודיעו על פרישתם מהממשלה, בשל הקשיים הנערמים בנושא חוק הגיוס.
כזכור, מפלגת דגל התורה הודיעה מוקדם יותר השבוע על פרישה מהממשלה. מנהיג הליטאים, הרב לנדו, פרסם מכתב בכתב ידו: "דעתי היא כי יש לסיים מיידית את ההשתתפות עם הממשלה והקואליציה, ובכלל זה לפרוש לאלתר מכל התפקידים הכרוכים בזה". אחרי דגל התורה, רבני סיעת אגודת ישראל קראו אתמול לפיזור הכנסת. הקריאה, ברקע פרישתה של מפלגת יהדות התורה מהכנסת.
