השיח' יוסף ג'רבוע, מההנהגה הרוחנית של העדה הדרוזית בסוריה, הכריז היום (שלישי) כי הושג הסכם עם השלטון הסורי להפסקת אש במחוז א-סווידא. לדבריו, ההבנות כוללות את פריסת מחסומי ביטחון בתוך העיר, חידוש הפעילות של מוסדות המדינה המקומיים, ושילוב מלא של המחוז תחת ריבונות סוריה.
עוד ציין השיח', כי ההסכם נועד להחזיר את השקט לאזור, לאחר שבועות של עימותים חריפים בין האוכלוסייה הדרוזית לבין כוחות המזוהים עם המשטר.

הרמטכ"ל הורה על תגבור כוחות, כ-1,000 דרוזים חצו לשטח סוריה
לפי דיווחים בערוץ SYRIA TV המזוהה עם השלטון, ההסכם כולל גם פתיחה מחדש של כביש א-סווידא-דמשק ואבטחתו, נסיגת כוחות צבא סוריה מהעיר והחלפתם בכוחות משטרה, הקמת ועדת חקירה שתבחן את האירועים האלימים האחרונים, ומתן פיצויים לנפגעים.
כמו כן, הושגה הסכמה על איסוף הנשק הכבד שבידי גורמים מקומיים – בתיאום עם השלטונות – מתוך מטרה לשים סוף להפגנת הנשק הלא-חוקי בעיר.

מזכיר המדינה האמריקני: "מאוד מודאגים, רוצים שהלחימה תסתיים"
עם זאת, מקורות באופוזיציה ובקרב פעילים מקומיים מדגישים כי "המבחן האמיתי הוא בשטח", שכן הכרזות דומות נשמעו בעבר אך לא יושמו. רק אתמול בצהריים הכריז שר ההגנה הסורי על הפסקת אש, שהתבררה במהרה כחסרת משמעות – כאשר הלחימה בשטח נמשכה.
