לאחר שכ-1,000 דרוזים חצו היום (רביעי) את הגבול מישראל לסוריה, במשטרה נערכים להשיב אותם לארץ, כאשר כוחות יס"מ ומג"ב צפויים לעבור את גבול רמת הגולן ולפעול להשבתם.
מהמשטרה נמסר כי הכוחות פועלים בשעה האחרונה במרחב, וכי הפעילות להשבת הדרוזים שחצו לסוריה תהיה צמודה לגדר בלבד. בשעה הקרובה צפוי להגיע לגבול מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דני לוי.

גורם במשטרה מסר לכתבתנו מילן עמר: "היה ברור לנו מהרגע הראשון שנתייצב לצד כוחות צה"ל – כפי שקורה בכל מלחמה. זה לא צעד שקורה באופן תדיר, אך בעיתות מלחמה וסכנה לחיי אזרחי ישראל כוחות המשטרה פועלים בכל מקום שידרשו. הכוחות כבר פועלים בשטח ומתוגברים בגיבוי על מנת להשלים את המשימה הסבוכה להשבתם הבטוחה של כל אזרחי ישראל".
כזכור, מוקדם יותר היום כ-1000 דרוזים ישראלים חצו את הגבול מישראל לסוריה, כאשר אוטובוסים נוספים בדרכם לרמת הגולן, זאת בעקבות מתקפה של המשטר הסורי על הדרוזים בסווידא.

ראש הממשלה נתניהו התיייחס לאירועים בגבול סוריה והזהיר את הדרוזים: "אתם מסכנים את חייכם. אתם יכולים להירצח, אתם יכולים להיחטף ואתם פוגעים במאמצים של צה"ל. ולכן אני מבקש מכם – חזרו לבתיכם, תנו לצה"ל לפעול".
