נמל אילת צפוי להפסיק את פעילותו החל מיום ראשון הקרוב, בעקבות עיקול חשבונות הבנק של הנהלת הנמל על ידי עיריית אילת -מדיווחים שונים. לפי הפרטים, מדובר בהשלכה ישירה של חובות ארנונה מצטברים בהיקף של מיליוני שקלים, שהנמל לא שילם לעירייה מאז תחילת המלחמה.
מאז 7 באוקטובר פעילות הנמל ירדה כמעט לחלוטין, בעיקר בשל הפסקת ייבוא כלי הרכב והשיבושים הקשים בנתיבי השיט בים האדום – על רקע מתקפות החות'ים. הכנסות הנמל לשנת 2024 נחתכו בכ-80%, והחוב לעירייה נאמד כיום בכ-5 מיליון שקלים, מתוכם בין 600 ל-700 אלף שקלים בחודש.

על פי רח"ל, הסגירה הצפויה תוביל לעצירת כלל הפעילות בנמל – לרבות השבתת הגוררות וכלי השיט, הפסקת הסיוע לחיל הים במרחב ים סוף, עצירת ייצוא האשלג של מפעלי כיל, והשבתת הסיוע לנמל קצא"א. במסמך נכתב גם כי "אם המצב יימשך, צפויה ירידה בכשירות של הנמל ופגיעה ארוכת טווח בתפקודו, כולל השבתת מנופים ומערכות חשמל".
למרות ניסיונות הנהלת הנמל להגיע להסדר תשלומים, בעירייה החליטו למצות את ההליך המשפטי, ובתגובה הודיעה רשות הספנות והנמלים כי הנמל ייסגר החל מיום ראשון. מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, זימן דיון חירום עם כל הגורמים הרלוונטיים, בניסיון למנוע את הפסקת הפעילות.

בחודש יוני האחרון הממשלה אישרה סיוע כספי בהיקף של 15 מיליון שקל לנמל, במסגרת תקציב משרד התחבורה, אך רק חלק מהסכום שולם בפועל. המשך העברת המענק הותנתה בתשלום חובות נוספים של הנמל למדינה – מהלך שלא הושלם עד כה.
