שר החוץ גדעון סער קיים היום (רביעי) הצהרה לתקשורת, בה התייחס למגוון נושאים שעומדים על סדר היום בישראל, כשבין היתר התייחס למלחמה בסוריה והבהיר כי האינטרס של ישראל הוא לדאוג לדרוזים בסוריה.
לטענת סער: "מבקש להזכיר, זה לא משטר שנבחר באופן דמוקרטי, מה עוד צריך לקרות כדי שהקהילה הבין-לאומית תתערב?" כשהוא מתייחס לפוגרום אותו מקיימים האזרחים המוסלמים בסוריה כמו גם אנשיו של אל-ג'ולאני נגד הדרוזים.
כזכור, בעקבות הטבח בדרוזים בא-סווידא שבדרום סוריה כ"י משטר אל-ג'ולאני, ראש העדה הדרוזית בישראל, השיח' מוופק טריף, הוציא מוקדם יותר הבוקר הודעה בשם העדה, ואיים על ממשלת ישראל: "תבחרו – שותפות עם העדה הדרוזית או עם דאע"ש".
"אנו מצפים מממשלת ישראל להיכנס למערכה באופן שאינו משתמע לשני פנים, למען אחינו הנטבחים בסוריה, בדיוק כפי שאנו עומדים בחזית למענה של המדינה", אמר טריף, "בשעת חירום זו, ולאור חומרת האירועים, הנהגת העדה הרוחנית וראשי הרשויות הדרוזיות מכריזים על ימי אבל לאומיים ושביתה כללית בכלל היישובים הדרוזיים בישראל".
