בזמן שבעולם הערבי מדווחים על "הפסקת אש" שברירית במחוז א-סווידא, המציאות בשטח מספרת סיפור אחר לחלוטין. "יש הפסקת אש, אבל תמיד יש אש", תיאר ד"ר אדי כהן בריאיון ל"ישראל הבוקר", והוסיף: "גם עכשיו, בזמן שהצדדים 'מלקקים את הפצעים', הדיווחים על פגיעה מתמשכת בדרוזים לא פוסקים".
לדבריו, המניע למתקפה האחרונה נעוץ באידיאולוגיה קיצונית: "האיש שעומד מאחורי זה, אל-ג'ולאני, פועל מתוך תפיסת עולם ברורה: הוא לא רוצה מיעוטים בסוריה. לא דרוזים, לא כורדים, לא עלווים ולא נוצרים. הוא חותר להקמת אימפריה איסלאמית, גם אם הוא לא מצהיר על כך בפומבי".

כהן הדגיש את עומק השנאה שהשלטון הסורי החדש רוחש לדרוזים: "מבחינת המוסלמים, הדרוזים הם טמאים, כופרים ובוגדים. אין דרך אחרת לומר את זה. ככה הסורים רואים את הדרוזים".
הביקורת של ד"ר כהן אינה מופנית רק כלפי המשטר הסורי, אלא גם כלפי העולם: "רק לפני כמה שבועות דיברו על נורמליזציה עם השלטון הזה. המערב מוכן לסלוח לו על הכל, ולמה? כי הם רוצים להיפטר מהפליטים הסורים. כדי שהמהלך יעבור את הביקורת המשפטית אצלם, הם חייבים להגדיר אותו כ'איש שלום'. זו צביעות שאין כדוגמתה".

לטענתו, על ישראל מוטלת החובה לחשוף את ההתנהלות הזו: "צריך לשלוח לכל העולם את סרטוני הזוועה וההשפלה. העולם חייב לפקוח עיניים ולהבין שמדובר בטרוריסט בחליפה".
השאלה המתבקשת היא, לאן פני הדרוזים כעת? "הם לא יכולים להחזיק מעמד בלי סיוע ישראלי", פסק כהן בנחרצות. "ישראל הייתה צריכה להפציץ את אנשי הג'ולאני לפני שיגיעו ויעשו את הטבח. זה מזכיר לי קצת את שביעי באוקטובר פשוט איחרנו קצת במועד".

מעבר למחויבות המוסרית וההיסטורית, כהן מצביע על אינטרס ישראלי ברור: "צריך להגן על הדרוזים כי אנחנו הבטחנו, לא בגלל משהו אחר. ודרך אגב, אם אין דרוזים, יגיעו אלינו. אז זה גם אינטרס ישראלי".
כהן חתם את הריאיון במסר חד לכל אלו שקיוו כי ניתן להגיע להסדר עם גורמים כמו אל-ג'ולאני: "האיש הזה לא רוצה שלום ולא נורמליזציה, הוא רוצה לעבוד עלינו. היו גם אצלך באולפן כאלה שאמרו ש'זה הזמן לנצל את המומנטום לשלום'. הוא לא רוצה שלום, הוא רוצה לשלוט".
