accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

הקרן ההומניטרית: 20 בני אדם נהרגו במרכז החלוקה בדרום הרצועה

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כ תמוז ה'תשפה (16.07.25)

19

10

like

0

dislike

על פי הודעת "הקרן ההומניטרית לעזה", 19 מההרוגים נרמסו למוות ואחד נדקר • לטענת הארגון, עובד אמריקאי אוים בנשק, ולראשונה זוהו בקהל חמושים עם נשק חם


20 עזתיים נהרגו הבוקר (חמישי) באירוע במתחם חלוקת סיוע הומניטרי SDS3 בחאן יונס. על פי הודעה רשמית שפרסם ארגון "הקרן ההומניטרית לעזה" (GHF), המפעיל את המתחם, האירוע נגרם כתוצאה מדוחק אלים ומסוכן שנוצר בקהל.

בארגון הפנו אצבע מאשימה לארגון הטרור חמאס ואמרו כי ישנה סיבה ממשית להאמין שגורמים חמושים בקהל, המזוהים עם חמאס, חוללו את המהומה בכוונה תחילה.

מרכזי חלוקת הסיוע בעזה |
maximize-image
מרכזי חלוקת הסיוע בעזה |ארכיון, צילום: GHF

על פי הדיווח, 19 מההרוגים נרמסו למוות ואדם אחד נדקר. עוד נמסר כי לראשונה מאז החלה הפעילות, זיהה צוות הארגון במקום מספר כלי נשק בקהל, ואחד מהם הוחרם. בנוסף, עובד אמריקאי במקום אוים בנשק על ידי אחד מהעזתיים שבאו לקבל סיוע.

בארגון מציינים כי האירוע הוא חלק מדפוס מדאיג מהימים האחרונים, הכולל הפצת הודעות שקריות ברשתות החברתיות על פתיחת אתרי סיוע שונים. הודעות אלו גורמות לבלבול, דוחפות המונים להגיע לאתרים סגורים ומעוררות אי-סדר.

אמש, הארגון פרסם אזהרה בערבית בפייסבוק, בה קרא למבקשי הסיוע להתעלם מההודעות המטעות ולהתייחס אך ורק לערוצים הרשמיים של הארגון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News